fredag 29 augusti 2014

Update

Kjugekull är ju verkligen ett smultronställe! Alec tog med oss dit i söndags och tjejerna tyckte det var lika mysigt som jag☀️


Att spontanåka på utflykter är något av det bästa jag vet. Speciellt om man där fika vid destinationen☀️ 

Jag har beställt hem Linas matkasse. Den veckan som Alec jobbar kväll, för han är inte alltid helt öppet för nya grejer i köket, även om han försöker. Haha! 
Tjejerna däremot är nyfikna på alla grönsaker som följde med i påsen. 
"Jag gillar dom där träden" sa Saga. Jag lärde henne att det heter broccoli☀️
Jag tycker det är en underbar känsla att veta att barnen får i sig bra mat lika mycket som det blir "den vanliga" maten. Jag kör varannan vecka grejen. Plus att dt blir spännande att laga mat! Man lär sig lite nya skills. 

Jag och Elin drog med Vladde på ett intervall pass. Men i slutändan så var det nog han som drog oss.
Det är ju aldrig fel! Midnattsloppet närmar sig och det skrämmer mig lite att jag inte sprungit längre än 5km på 2 månader.
Det får gå som det går helt enkelt. Jag försöker tänka att jag ska göra det för att det är roligt, men tävlingsmänniskan i mig vill mer.. 

Igår så följde mig fina syster med och höll mig i handen när det var dags för min ögonlaser. Det gick snabbt, var obehagligt, men resultatet är helt fantastiskt! 
Hon hjälpte mig hem, droppade bedövning i mina ögon, lagade middag till mig och passade upp. Bättre syster kan man inte ha❤️ 
Och efter bara 6 timmar så såg ögonen ut såhär: 

Jag var på återbesök idag och dom sa att allt såg hur fint ut som helst. 150% synskärpa på båda ögonen. 
Efteråt gick jag och strosa på stan och bara tittade på människor, husen, skyltar, träden. Fantastiskt. Allt är så tydligt! 
Jag skämde bort mig själv med det här
Och en sån här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar