måndag 15 september 2014

Tankar kring valet

Jag vill också kommentera valresultatet som diskuteras överallt. 
Jag tycker det är bra att det diskuteras! Att alla fortf är engagerade om än upprörda..
Jag anser att de övriga 7 partierna har misslyckats stort på en punkt. Att nå alla osäkra väljarna som i slutändan vände sig till Sverigedemokraterna. 
Jag tror, och hoppas, verkligen inte att alla som röstade på SD är hjärtlösa rasister som inte ser längre än till sitt eget välbefinnande.
Däremot alla människor som är missnöjda, kanske oroliga för sin egen ekonomi, ensamstående föräldrar, frustrerade över svek ifrån samhället, dom kan ha sett SD som räddningen. 
SD var de enda parti som tog upp denna frågan på ett konkret sätt. "Detta är ett problem, detta är vår lösning"
Även om det är en åt helvetes fel lösning! Så var det inget annat parti som kom med ett annat tydligt förslag. 

"Vi ska öppna våra hjärtan" sa Reinfeldt, och det låter ju jättefint! Men känner man sig missnöjd och orättvist behandlad av staten och samhället så kan man kanske tänka "Lätt för honom och säga, som bor fint och har gott om pengar och inte är beroende av ekonomisk hjälp".
 Om någon i de andra partierna bara hade kunnat ge ett, eller flera, betryggande tydliga förslag på hur vi skulle lösa bostads problem för alla nya invändrare som rapporteras  komma ska. "Vi tänker finansiera detta såhär, det kommer påverka, eller inte påverka, dig såhär. Vi har en plan för att få in dessa människorna svenska samhället såhär. Det kommer inte bli så att dom TAR era jobb och pengar, utan ist så.. osv"

Jag tror att dom hade kunnat beröva SD på en hel del väljare på det. Många som röstat på SD har tagit del av en massa missvisande och felaktig information om hur mycket pengar invandrade ska casha in. Och dom tror på det. De övriga politikerna är inte tydliga nog med att dementera dessa falska påstående. 
Ju mer skit alla kastat på SD, desto starkare har deras stöd blivit.

Så nej, jag tänker inte säga upp bekantskapen med dom i min krets som röstat på SD, tvärtom! Som en klok människa skrev i ett inlägg innan idag; nu har jag 3,5 år på mig att övertyga dom om att det finns bättre sätt❤️ 

Så alla ni som är ledsna och besvikna, jag förstår er. Men bemöt varandra med kärlek och respekt och hjälp till att visa att det finns andra vägar att gå, för att nå ett gemensamt mål. 

Dont loose faith in each other☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar