onsdag 1 oktober 2014

Brunch och Bravehart


I söndags så överaskade vi mor och Jokke som fyllt år. Vi körde iväg, mot Ystad☀️ 
Saga var bjuden på kalas på Randy's, så Alec stannade hemma och följde med henne dit❤️

Mot Ystad Saltsjöbad för brunch!
Alla läckerheter som trängdes på buffén blev nästan för mycket för mig.. Och för Zara!
Men hon var sååå mallig att hon fick allas uppmärksamhet alldeles för sig själv. Dom är ofta, båda två, mycket lugnare när dom är iväg utan varann. Nyttigt för dom båda ibland☀️ 
Men hur länge som helst kan man ju inte sitta still;) 
Efteråt så strosade vi bort till en lekplats där vi hade lite presentutdelning till mor och Jokke❤️
Sååååå mätta och redo för ny destination! Vi körde mot Glimmingehus för att utforska slottet. Sist jag var där gick jag nog i mellanstadiet?
Vallgraven var väldigt spännande! Där simmade det jättestora koi liknande fiskar, kan det vara möjligt?
Hela slottet för oss själva!
Intressant att föreställa sig hur det skulle vara att leva där, att bo där på den tiden. Då skulle man ju betraktas som otroligt rik! Medan jag mest kände mig smått klaustrofobiskt och upprymd.
Men ändå, tänk all historia som ryms inom dessa murar.. Jag tänker ju såklart spännande saker alá "Game of thrones" och "Braveheart", men jag kan ju vara fel på det.
Haha, far alltså...!!

Vi hann med att bli de allra sista gästerna på cafét som låg i anslutning. Sen stängdes det för säsongen. 
En underbar dag tillsammans och jag är så tacksam för att jag har er alla❤️☀️

Och visst hade dom saknat varann efter en dag isär❤️

Nu är nya veckan i full gång och jag gör mitt bästa för att njuta av vardagen. Det är alltid viktigt att stanna upp och tänka efter, känna tacksamhet, visa kärlek, det får iaf mig att må bra❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar