tisdag 21 oktober 2014

Hela helgen i Stockholm

Och så bar det av..
Tågresan mot Sthlm gick i 1:a klass☀️
Resan iväg, när man är PåVäg, den verkar alltid ha en tendens att gå lite snabbare än vägen hem. 

Och ganska snabbt så var vi framme! Och hotellet som låg jättenära centrum var vi mer än nöjda med.
Lova var min roomie☀️ 
Iversen mötte upp oss för en drink i hotellbaren och vi satte stämningen för en härlig helg❤️

Och det vi alla längtat efter, frukost buffén!
Den åt vi länge och väl. Men det är ju alltid så, att även om man vill smaka av allt, äta mycket, så finns det ju ett stopp. Och sen går det inte mer. Men kaffet kan man alltid klämma ner. 
Det son är så skönt med vårt lilla gäng, är att vi har olika viljor, men det går bra ändå. Alex, Mie och Filip ville ut på stan direkt för att få hinna med så mycket som möjligt av vad huvudstaden har att erbjuda. Medan jag, Elin och Lova hellre kunde "vila frukosten", för att sen mötas upp på stan. 
Vi bunkade ihopa oss på rummet och chillade lite☀️
Elin och Lova gick sen, och jag passade på att få ännu en längre stund i lugn å ro. En lång dusch, ingen stress, och sen, var det min tur att möta upp de andra.
Med lite musik i öronen promenerade jag genom Humlegården☀️
Köpte en kopp kaffe, och var lagom framme hos de andra tills det var dags för lunch.


Och sen shoppade vi!

Middag på kvällen blev på Barbeque!
Och en drink på Berns till efterrätt!

Och hur ung och trevlig kvällen än var. Så lockar inte utelivet mig lika mycket längre, som en varm säng och lite lugn och ro.
Så denna morsan trippade hem i regnet vid 10 tiden, och bytte det här:
Mot de här:
Och det känns hur bra som helst. Smsade lite med Alec, läste lite, kollade på tv. Somnade gott❤️ 

Och sen hux plötsligt så var det söndag! 
FaceTime med flickorna efter frukost, bästa uppfinning någonsinn❤️ Åh som jag saknade dom, och detta satt så fint!

Vi checkade ut och strosade på stan fram tills vårt tåg skulle gå

Och man ska ju som bekant sluta, när man har som roligast☀️
Iversen ska vara i Kristianstad ett tag, så henne fick vi lyckligtvis ta med oss hem! 

Mot Skåneland❤️
Och vår jakt till fots efter ett tåg som inte fanns, på Hässleholms tågstation, kommer nog gå till historien som den mest förvirrade någonsin ...

Det har varit en underbar helg! Jag har njutit av vänners sällskap, skrattat, unnat mig tid för mig själv, ätit gott och laddat mina batterier. 
 Och det var otroligt skönt att få komma hem igen till mitt hem, min sambo, och mina tjejer ❤️

1 kommentar: