söndag 1 februari 2015

Glädje och sorg

Igår så tog jag med lillan till Emma. Vi skulle ha lite födelsedags mys ute i skogen. Emma och Tobbe har det så himla mysigt! Hon bjöd på Tacos.

Zara ville hellre sitta bredvid Emma och Filip☺️

Hon är så annorlunda när stora syrran inte är med. Hon blir väldigt mallig och känner sig stor och duktig, och jag bara njuter av det.
Emmas mamma hade bakat en morotskaka som jag bra gärna hade velat smaka av. Men, håll fingrarna i styr. 1/2 är här snart..
Fina människor i mitt liv, tack för ikväll, och tack för allt fint du fixat Emma❤️


Igår så fick jag veta en ledsam sak. 
I alla år jag jobbat på Fantasi, och säkert längre, så har vi haft en äldre herre som kommit varje dag, och köpt samma sak.
Ett vanilj hjärta, en knäckrulle och två kammar. Han gick med denna fikan varje dag, till sin fru som bodde på vårdhem. Gumman, brukade han kalla henne. 
Han behövde aldrig säga vad han ville ha, vi visste. Och han visste vad det kostade. När vi höjde priserna så hade vi inte hjärta att göra det för honom. Han fick betala det han alltid gjort. 
Hans son kom in i helgen och berättade att Karl gått bort. 
Så himla sorgligt. Han var så pigg, trevlig och skämtsam, trots en 96 år gammal kropp. 
Vi kommer alltid minnas dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar