lördag 28 juni 2014

Helg mitt i veckan

Änsålänge så ser scemat ut som så, att om man ska jobba hela helgen så är man ledig två dagar mitt i veckan ist. Så Onsdag & Torsdag blev min helg. 
Vi hoppades på bra väder och tog bussen in till stan, jag och tjejerna. Åt lunch på "Vagnen", hämta bröd till ankorna.. Och fick hastigt söka skydd på Intersport (vilket resulterade i ett par nya skor till Zara). 
Skyfall! 
Men det klarnade upp sen. Då vi strosade i lungnan ro, ner mot tivoliparken. 
Jag lät dom busa på. Dom hade ju så roligt och jag ahade ändå shoppat lite nya kläder till dom, så vad gjorde väl det. Dyngsura blev dom, men glada☀️ 

När vi kom med så hann jag med en löptur. Det var härligt. Jag lyckades pricka in det så jag hade fint väder.

Och på Tordagen så hade Saga beställt pannkakor. Bästisen skulle komma och leka, och då ville hon bjuda på pannkakor. Vilken tur att jag är asgrym, på att steka pannkakor. 
Lite fint väder hann vi njuta av. Innan det började regna ( och hagla??)!! Underbar sommar det bjuds på i år. Skriver jag smått ironiskt då.
Härlig busförmiddag avlöstes iaf med en inplanerad trip till Älmhult! 
Köttbullar till middag. Och glass till efterrätt.
Uttråkad Zara?

Det kan vara spännande att gå runt i alla olika "rum" när man är 2 år. (Och 28 år med för den delen.)
Zara tycker det är jättekul att låtsas att hon sover. Och hon hittar alltid nya ställen.

Tag själv lagret levererar!
Ett stycke trött mamma&pappa knäpper sen fast två vilda barn i bilen och kör hemåt. Alec skruvar såklart ihopa allt när vi kommer hem. Och så fint blev det! Som ett helt nytt rum till tjejerna! 
Saga tycker att det blev sååå mysigt. 
När jag nattar dom så säger hon: 
"Mamma, ni är sååå snälla. Jag älskar er jättemycket".

Tacksamhet i den finaste formen, jag känner mig så stolt. Att hon inte är bortskämd, utan uppskattar det hon får och visar det med ord❤️ 

Nu är min helg slut. Nu väntar jobb, jobb & jobb. Och regn, såklart. 
Gonatt☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar