söndag 21 september 2014

Reunion och galej

Vi hade reunion! Stadiga gänget som hängde ihopa ifrån lekis till stort sett gymnasiet. 
Louise och Madde, Carro och Jag. Och tillsammans så bildade vi en självklar kvartett. 
Madde välkomnade oss med skumpa!
Allt var precis som förr, och det kändes som att alla hittade in i sina roller igen. Fast såklart väldigt mer utvecklade! Madde som är så driftig och framåt med ett spännande jobb. Och Louise som verkligen blev florist, och nu är gift och väntar tillökning! Och min Carro, henne har jag ju haft kvar lite mer i mitt liv, då vi har hängt ihopa sen födseln. Men hon stod absolut för övervägande delen av asgarv, precis som förr!

Madde bjöd på "något lätt" som hon kallade det, men för mig helt outstadning! 
En sallad på babyspenat, grillade kyckling, kokta rödbetor, knaprig bacon, och chevreost! Så jääääkla gott!

Timmar bara flög iväg och rätt vad det var så var klockan natt. Och jag skulle ju jobba Lördagen så vi rundade av där, men bestämde att detta absolut skulle bli en tradition! Tack Madde för att du drog ihop detta! Nu får det inte dröja 10 år till❤️

Sen var det Söndag☀️
Då vankades det 4-årskalas! 
Familjen kom för att fira, och Saga blev så nöjd och glad.
Äpple / Kaneltårta, toppad med fransk maräng och söt tjej❤️ 
Chokladmousse / Vaniljpanna cotta!

Lek med presenter och framför allt kurragömma blev höjdpunkterna. 
Nu har hon minsann blivit firad så det räcker för i år. Haha! 
Och ett bad ikväll för att inviga den nya badrocken hon fick av gammelmormor och gammelmorfar.

En värdefull ledig dag lider mot sitt slut. Jag borde duscha håret, plocka fram kläder tills imorn, tömma diskmaskinen. Men här sitter jag i soffan... De e helt okej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar