tisdag 15 november 2011

Härliga höst!

Igår så var vi hemma hos "morfar" och hälsade på<3 Saga busade med honom medans jag hade lite gitarr lektion med morbror Jokke;)




Så nu har jag lärt mig "E, A,G,C,D" på gitarren och så ska jag bara få lite valkar på fingertopparna så dt blir lättare att spela.. Mohaha, för dt gör ju lite ont, men dt hör kanske till om man ska bli rockstjärna;) Nej, men jag går in för dt, och dt är superkul! Jokke är en jätte bra lärare!

Morfar lagade god middag, Saga mumsade i sig två portioner! Mormor kom oxå och åt med oss<3

Idag så hann jag och Alec ses kanske 10 minuter i hallen innan vi bytte av varann, jo, det är den veckan nu. Men men, så är det ibland!

När jag hämtat Saga på dagis så gick vi direkt till lekplatsen!
Och nu åker hon rutchkanan (staving?) själv! Haha, hon var så modig och jag blev sådär stolt som bara en små töntig mamma kan bli. (Plus när jag kom till dagis och hämtade henne så satt hon vid bordet och drack själv ur ett vanligt glas!) Haha, jag bara "wow"! Men dt är oxå sånt som man kanske mest bryr sig om när dt är ens egna barn<3

Vi lekte och gungade, och under tiden så kom dt först en mamma med sin dotter Nikky som var lika gammal som Saga. Så barnen lekte och jag traggade med mamman. Sen kom dt en mamma till med två barn som ville vara med och leka! Så då vet jag vart jag ska gå om jag inte pratat med en vuxen på länge och tröttnat lite på att bara prata "småbarnsspråk"!

En prommis efter dt och sen var klockan helt plötsligt 17! Dt var mörk när vi var hemma, rosiga om kinderna och småfrösna. Vad lockar då om inte ett bad! Haha, jodå, lite kvällsmat på dt. Sen somnade lillan och jag slängde mig på soffan och körde greys anatomy * 3. Och jisses, vilka avsnitt! Dom kan verkligen konsten att få alla att bli blödiga... ja, jag ska inte avslöja ngt..

Nu väntar inväntar jag mitt hjärta som bör komma hem när som....<3

1 kommentar:

  1. Heeeeej! ahhh jag saknar saga, hon ar sa rar. Roligt att lasa din blogg nu nar jag ar utomlands! Du far skriva lite om jobbet och sa med=) Massa kramar till er alla!!

    SvaraRadera