fredag 6 september 2013

Dagis å nattis

Protein shaken på morgonen är kanon! Jag känner mig "trygg" i att jag gett min kropp lite nyttig näring ist för att jobba på tom mage i några timmar. 
Blev kanske en fattig lunch igår dock?

Morgonpass, och fullt ös hemma, dåliga nätter med vaken bebis har präglat denna vecka. Jag och Alec håller modet uppe, det måste bara vara en "fas", som snart ska gå över.. Men nu efter 4 veckor så börjar hoppet snart svikta! Haha! 

Jag var ju ute på en mils löptur första gången på 10 dagar å efter förkylning. Aaa, det gick så dåligt! Ont i kroppen, trött, håll, usch! När det känns så så är det bara skit p springa. 
Dagen efter så sprang jag 5 km, bara för att se om det skulle gå bättre, men nej. Jag är inte alls i den form jag var bara gör några veckor sen. Tänk så snabbt det kan ändras! Hursom så ser jag på midnattsloppet nu som en kul grej, ingen tidhets, utan bara njuta av loppet, i lugnt tempo, så får det bli. 


Jag och Lova har spenderat morgnarna ihopa nu, haha, vi har så kul. Tänk att jag har haft en helt awsome kusin all this time, men det är inte förräns vi började jobba ihop som vi blev nära vänner❤ 

Igår vart en killerdag. Snörgåstårtor som vart beställda. Kunden ringer igen: "-Nattskiftet blev avundsjuka, kan ni fixa mer tills ikväll?" 
Gaaah! Jag började 6 och nu var klockan 13:30.. Jag kunde sagt nej, men jag sa ja. Mest för att jag jag visste att det gick att genomföra, sen tyckte jag lite synd om nattskiftet. Dålig chef att glömma bort dom. Hursom, det blev ett 12-timmarspass, hem, natta barnen, halvdöd i soffan, gick å la oss. Kul vändning, Zara sover gott, men Saga vaknar och är ledsen. Går som en zombie in å lägger mig i hennes säng vid 4, vaknar kl 7..Haha, nämnde jag att det är en junior säng?? 


Baby tog upp flickorna, gav dom frulle och tog dom till dagis. Tack för sovmorgon! Nu sitter jag i soffan å dricker kaffe, Alec är å handlar. Jag börjar jobba 15, och iom inskolning, är vi helt barnfria till kl 14. What to do?❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar