lördag 14 september 2013

Hösten

Att dagistiden är igång igen och att båda jobbar, känns helt okej. Som att man lämnar en tid bakom sig och börjar på ett nytt kapitel. När jag kommer hem ifrån jobbet ibland och inte orkar vara energisk mamma som pysslar och pusslar med tjejerna, så lättas samvetet lite när jag vet att dom fått både pedagogisk och fysisk stimulans på dagis.
Alec jobbade kväll så vi har ute setts jätte mycket denna veckan. Men vi har sysselsatt oss här hemma! 
Skönt att det finns en lekplats precis utanför tvättstugan! Då kan man leka där under tiden så slipper vi gå hem mellan varje tvätt! 
Jag hade planer på att köpa en diskmaskin, men när min mamma fick höra det så tyckte hon att jag skulle få hennes ist. Och ingen är gladare än jag❤

Så skönt att bara ställa in allt där, och sen voila, så är det rent!

Moster Elin var på besök och lekte lite med tjejerna. Det kändes nästan som en sommarkväll. Mysigt i trädgården nu, Alec har köpt en fontän. Den porlar så mysigt (hoppas våra grannar också tycker det;) 

Idag så åkte vi in till stan, utan ngt sådär direkt ärende. Mysigt❤

Sen när vi kom hem så var dt några som var väldigt trötta...

Ikväll åt vi den sist grill middagen utomhus. Sen är det verkligen dags att välkomna hösten❤

Imorgon väntar en spännande dag för en liten tjej, som ska fylla 3 år!

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig dag. :) jag har svarat dig i min blogg förresten, ang halvmaror och sånt. ;)

    SvaraRadera