lördag 16 november 2013

En dag i Ullared

Nu så sitter jag och skriver på mitt nya tangentbord for iPads. Vi får väl se hur detta ska komma till att gå..
Igår kväll efter att jag och Elin stängt Fantasi så kom Alec och hämtade mig,och vi körde bort till Max och köpte lite mat. Far hade varit inne och hämtat flickorna för övernattning.

Jag och Alec steg upp i ottan och styrde bilen mot Ullared! Kul att åka iväg och hitta på något tillsammans, bara vi två. För jag säger det då, jag hade ALDRIG velat ta med flickorna dit. Jag sg stressade föräldrar som hade sina barnvagnar, spädbarn, småbarn i kundvagnar. Och jag kände bara nej, flickorna har det myket bättre hos mormor och morfar än att trängas här med oss.
Inget ont om dom som väljer att ta med sina barn, absolut, alla har vi olika förutsättningar och kanske inte har möjlighet till barnvakt.

Vi fyndade julklappar, grejejer till tjejerna,och ja, ni som varit där vet ju. Man vet inte riktigt hur det går till, men hux plötsligt så har man två fulla kundvagnar med grejer!

Bara känslan av att man fyndar kan vara berusande!
Jag blev helt slut i skallen av alla människor, hets, trängsel, men vi var ju beredda på det.
Fantastiskt egentligen att folk vallfärdar dit för att shoppa loss. 
Vi styrde hemåt vid 16 tiden, och sen packade vi upp alla 8 kassar innan jag körde och hämtade två trötta tjejer;) 

Jag är också egentligen för trött för att blogga, men jag var sugen på att testa mitt tangentbord. Det är lite svårt. Det är liksom lika litet som en iPad, och flowet i fingrarna är ju inställt på större mått, så det blir lite pekfingervals;)

Imrgon stämplar jag in på fantasi kl 6, så det är sängen nästa som gäller för mig, gonattzi !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar