torsdag 14 november 2013

Julbord klocka dagisfoto


Det är alltid spännande när man gör ngt annat på jobbet än att just jobba. Och igår vart ett sånt tillfälle. Leverantörerna bjuder varje år till julbord där alla läckerheter går att finna. Och där finns utställningar, varuprover, inspiration, marsipanfigurer, kaffe, bröd, glass, bullar, ostar. Jag kan fortsätta hur länge som helst. I år passade det sig så att jag kunde följa med! 
Tack chef och kollegor för en härlig utflykt❤️

Idag så var jag iaf ledig med tjejerna! 
Haha, eller ja, ledig och ledig.. 8:20 skulle jag vara på plats på dagis, gruppfotograferingen. Sen iväg igen, till Maxi, sen hem, tillbaka till dagis för enskild fotografering 11:20. Pju! 

Saga var såååå duktig och jag blev så stolt. Hon satte sig, och gjorde precis som fotografen sa, underbara unge. Zara var ju ett kapitel för sig. Hon gallskrek, ville ABSOLUT inte sitta på pallen, slog i luften och vart allmänt negativ till det hela. Världens sämsta tid, hungrig och trött. Så jag bara kände, nej, jag ger upp. Vi får göra det här en annan gång, jag fixar inte detta och hon vill inte. 
Så jag åkte hem med dom igen❤️ 
"Jag var duktig mamma. Men Zara var inte så duktig" säger Saga i bilen☀️

Efter en vilostund så kom sen pappa hem. Det vart hans träningsdag idag, så han sprang en sväng i fina vädret. Och jag tog tjejerna i vagnen och gick en lång runda som avslutades vid en lekplats. 

Ibland sliter man sitt hår, och ibland är det ljuvligt. Underbart fint, att umgås med sina barn, upptäcka, lära ut, lära sig själv, prata, skratta, älska☀️ 

1 kommentar: