måndag 16 juni 2014

Hipp Hopp Hurra!


Jag är alltid glad på min födelsedag. Jag tror att jag skrev det i mitt inlägg ifrån min förra födelsedag?
Det är precis som en tillåtelse att bara unna dig själv all kärlek som du kan få!
Dagen började med födelsedagskram ifrån Mie kl 6 på morgonen.
Och alla fina hälsningar, sms å kramar har verkligen gjort mig glad. Jag tackar så himla mycket.
Hälsningen hemifrån vart ju finast i världen!
Mina finaste lilla troll!
Förskolan hade stängt idag. Så jag jobbade 5-13, och sen skulle Alec jobba 14-23:30. Så vi skulle hinna ses lite! Och när jag kommer hem så står Saga och Zara med paketet och sjunger för mig. Saga tog ton, hela ja må hon leva. Jag dog nästan lite, av lycka alltså. Det hade räckt, min dag var gjord!
 På bordet stod en fin bukett blommor
"Jag ska älska dig tills den sista rosen har vissnat" Tur för mig att en av blommorna var i plast. Även om det tog en stund för mig att klura ut det. Blev nästan lite nervös ett tag. Fina Alec, du är allt en romantiker, älskar dig!
Han hade köpt en ny outfit till mig, shorts, linne och halsband. Tada!
Underbara fina du. Du kan konsten att få mig att känna mig speciell. Alecs fina systrar hade kompletterat det hela med att skicka med en present dom med. Finaste! Tack

På min födelsedag så vill jag äta min favoritmat. Och jag var sugen på Taco, så så fick det bli. Vi körde till Maxi. "Du måste ju köpa en tårta också mamma. Man måste ha en tårta på sin födelsedag" Tyckte Saga. Vi köpte Budapest bakelser. Typ det enda som inte finns på Fantasi.
Sen körde vi hem och kalasade!

"Skål för mammas födelsedag"

Och sen hade vi bestämt att gå till lekplatsen. Och lite sommar regn har väl ingen dött av.


Vi gjorde oss sen redo för läggdags och la oss i deras sängar och kollade på lejonkungen. Sen somnade jag hos dom, men en flicka på varje arm, så kände jag mig nöjd. Återigen, mer än nöjd.
Jag vaknade 21:30 och hade missat samtal på telefonen. Men det räknade jag med. Mormor ringer alltid på min födelsedag. Så jag ringde upp henne. Mysigt att få prata med henne. Vi kom fram till att det inte alls var en omöjlighet att hon skulle kunna skaffa en smartphone och Facebook. Gulletanta!

Nu kom Alec hem ifrån jobbet och vi ska äta bakelse och kolla på säsongs avslutningen på Game of Thrones tillsammans.

Tack för all kärlek jag fått idag. Jag spar den, till en regnig dag !

2 kommentarer:

  1. Kan man få bättre karl än vad du har? Jag tror inte det. Ger mig lite hopp om att jag också kan finna riktig kärlek.....

    Verkar som du haft en toppen födelsedag. Så härliga tjejer du har
    Grattiskram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig födelsedag, helt perfekt! Grattis ! :)

    SvaraRadera