fredag 29 januari 2010

Egoist, javisst!

Jo, jag satt och tänkte på det igår. Att om det hade funnits fler egoister här i världen så tror jag att alla hade varit bra mycket lyckligare. För egentligen, när är du som lyckligast? Helt ärligt.. Jo,så klart när du gör något DU VILL. Det är då man är som allra lyckligast och mest till freds med livet. Och visst, sen finns det om tänksamma människor, och det är ju jätte fint, men egentligen så gör jag ju någon annan glad för att det i sin tur gör MIG glad att sen någon lycklig. Fattar ni hur jag tänker?
Om jag frågar en kompis om hon vill följa med mig och åka skridskor, och hon absolut hatar det, men hon säger ja för att göra mig glad. Jovisst, hon kan ha trevlig ändå för att min glädje smittar av på henne. Men det bästa att göra där är att tacka nej och föreslå något annat.
Vad jag ville komma fram till är att, människor ska inte vara så rädda för att framstå som egoister...för ibland kan det vara en bra egenskap.
Så våga säga mer hur man känner och tycker kan vara en bra medicin för hälsan i dessa tider.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar