söndag 31 augusti 2014

En ledig helg fylld av regn. Det krävs att man trivs inomhus om man inte är så förtjust i regnet.
Vi fortsatte på Linas matkasse och tjejerna var fortsatt positiva. Tomatsoppa med räkor och pastaskruvar. Sen hjälpte det kanske lite att det blev pannkakor efteråt.



Vi kände ändå att vi på något sätt måste iväg och ut och göra något med tjejerna, för att sitta inne och häcka hela helgen är inte någon hit. Även om vi är väldigt glada i varann :)
Barbacka var visst stängt på helgen, så det fick bli naturum!
"Titta mamma, här bor genomskinliga räkor"

Zara är väldigt fascinerad 

Inga korallrev, men ändå!

Dom trodde på fullaste allvar att vi åkte ubåt och helikopter. Barns fantasi är så jäkla cool!



Korv i bröd är ju ett måste när vi passerar lilla torg

Vi köpte ett par höst skor till Zara också som hon blev mallig över. Hoppas att hon kommer att vilja använda dom också. Hon kan vara väldigt bestämd med vad hon ska ha på sina fötter. 
På väg hem svängde vi inom de nya bygget i Tivoliparken. Men sanningen är, att jag ville bara undslippa duggregnet och kände mig inte alls speciellt nyfiken. The things you do for your kids <3 div="" nbsp="">


Idag så skedde den enda "utomhusaktivitet" till och från Maxi. Jag och Saga åkte och handlade i lugnan ro. Det blir roligare så, när man inte har någon tid att passa. Och hon fick spana lite ibland leksakerna för att kolla upp vad hon ska önska sig när hon fyller år. 


Fastrarna Lundin var i Kstaden och spenderade eftermiddagen hemma hos oss med kaffe, fika å mys!
Kvällen bjöd på pizza, och för min del svt med Stefan Löfven.
Jag har sett alla utfrågningarna, förutom Göran Hägglund. Och änsålänge så tycker jag att Reinfeldt skött sig bäst. Han var den som tilltalade mig mest. Men egentligen så känner jag mig inte blå?
Och vad spelar det för roll med jobb, pengar och välfärd om vi inte tar hand om vår miljö?
Alla lovar och vill väl, men en röst på ett parti garanterar inte att det blir som dom sagt.
Det är inte lätt inte.

1 kommentar:

  1. Trodde nästan också jag åkte ubåt när jag var där! haha.
    Ah, vi borde prata politik du och jag. Jag behöver ventilera! ;)

    SvaraRadera