onsdag 26 juni 2013

Ledig dag

Idag så skulle egentligen jag, Alec å Zara åkt in en sväng till stan när Saga var på dagis. Men regnet fick oss att lite tappa suget..
Så efter jag lämnat Saga så körde jag och Zara hem igen. Vi pysslade hemma helt enkelt!
Typiskt att det ska regna när man är ledig. Men det kommer säkert soliga dagar också=)

När Saga kom hem så ropade jag ifrån ovanvåningen;
"Hej Saga! Har du haft det bra på dagis idag?"
Varpå hon svarar nerifrån;
"Vad kraxar du om mamma!"
Haha, hon är rolig, lilla fröken Golstrand.

Zara å Pappa tog en powernap och jag å Saga körde och bytte ett par skor till henne. Som jag i ett förvirrat ögonblick köpt 2 storlekar för stora..!
Sen vidare till Fantasi. Saga tycker om att vara på mitt jobb. Vi köpte kaffe å glass, en stor favorit.
Och det rullades chokladbollar i konditoriet, och små bruna bedjande ögon fick såklart smaka en liten boll. Saga fick också hjälpa till att fylla på papper och servetter på toaletten. Hon växte med uppgiften och kände sig mycket stolt.
"Nu har jag jobbat, nu får vi vila" tyckte hon.

Mie som jobbar färdigt fick skjuts hem då regnet var i full gång. Imorgon flyger hon till Barcelona, och just nu, när jag tittar ut på den gråa himlen, så är jag lite avundsjuk.

Jag skulle åkt till gymmet efter att vi nattat flickorna. Men tydligen så är det andra tider som gäller på sommaren, och jag fick snällt skippa. Kl 20 stänger dom nu, ist för 21.
Men det gav mig ändå motivation att testa min nya Garmin. Så jag sprang en mil och det var så skönt! Spotify premium och ny spellista på det och kvällen blev underbart rogivande.
Jag har nämligen anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år. Hur ska det gå? Hela rundan jag sprang ikväll, och en gång till.. Plus 1 km till. Jaja, det ska ju gå helt enkelt!

Nu, varm dusch, kvällsmat, boken, sängen.... Over and out!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som tar dit ut och springer!! :)
    Kramis

    SvaraRadera