lördag 1 juni 2013

Stockholm

Det var ju stor kontrast att resa "by air" än "by car"..!! Det gick lite snabbare! Efter att mina päron varit och hämtat flickorna så tog jag å baby tåget till Lund. 
Där hämtade Johan upp oss och gav oss skjuts till Sturup. Johan, som vi inte träffat på 4 år(!!) Det var riktigt roligt att träffa honom igen, sist vi sågs så var när vi reste tillsammans till USA på vår kryssar semester. Time does fly...! 

Sen gick det snabbt å lätt att flyga upp till Sthlm. Väl framme tog vi bussen till city. Och när vi skulle lokalisera oss så har allting klaffat så väl att vi bor 20 meter ifrån central stationen, toppen! Jag ser drottning gatan ifrån vårt hotellfönster, så jag är mer än nöjd med läget!;)

Igår efter vi checkat in så käkade vi lunch (Max crispy sallad med honey mustard dressing, yum!)
Sen tog vi tunnelbanan till Stadion för att hämta ut Alecs nummerlapp. Där bjöd dom på pasta party, asic hade utställnings tält och hela stället vart fullt av glada löpare! 
Sen strosade vi tillbaka, underbart väder fick vi me! 

Sen när vi kom tillbaka till hotellet så var klockan redan 20. Så vi chillade lite och bytte sen om till badkläder och gick ner till spa avdelningen❤
Där var en man i bubbelpoolen som vi satt och tragga med i 1,5 h (!!) Kom igen! Jag har ALDRIG suttit i en bubbelpool så länge, tills klockan var 22!!
Han gav Alec massor med tips inför maraton loppet. Han verkade kunna en hel del. Det visade sig sen att han jobbade som personlig coach. Han berättade att hans grabb spelade fotboll. I ett lag som hette "City". Ett Stockholms lag tänkte vi. Men nej då. Ännu senare kom det fram att han menade Manchester City. Wow! Stolt pappa, jovisst.  
Det var visst john guidetti's pappa vi bubblade med. T.o.m jag vet vem det är, coolt. 
På tåget på väg till Lund, btw, så hamnade vi bredvid en annan pratsam man. Han jobbade för ett företag som utvecklade sportdrycker, så det pratade vi om då. Ödet som spelar in här eller?
Efter vi badat så duschade vi, gick ner tvärs över gatan för att käka. Det är väl helt normalt att gå ut å äta kl 22:30?! Haha;)
Grillade revben, yum yum..
Och efterrätt...

Jag har sovit som ett barn hela natten! Matkoma? Haha..
Go frukost och uppladdning nu iaf!
Alec har redan åkt bort till starten, och jag chillar lite till på hotellet. Jag har en karta, instruktioner om tiden när han ska komma på vissa ställen. Spännande! 
Lite nervöst! Vi har ju bråttom hem sen när han väl kommit i mål. Allt måste verkligen klaffa, annars så, värsta scenario, missar vi flyget hem... 
Usch, men det ska inte behöva hända!!

Hejja baby nu då!! Kick ass! 

1 kommentar: