torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen

Idag är det vår national dag! Jag vet egentligen inte vad det innebär. Alltså, att vi firar å hissar flaggan, men annars så, ja, jag har väl aldrig riktigt funderat på vad man firar helt enkelt. 
Det är en röd dag, så alla är lediga iaf. Nästan alla ;)
Jag väcktes av en söt flicka som kröp upp hos mig i sängen vid 8 å sa "Gomorron Mamma! Heeeej Zala"!
Haha, gulle❤
Vi gick ner och gjorde amerikanska (national dagen till ära!!;) pannkakor, bacon å kaffe. Å hallon smoothie. Mums! 
Jag gillar stora frukostar, jag är nästan alltid hungrig när jag vaknar och är typ sugen på allt! 

Det var projekt klippa häcken som rådde denna förmiddag. Så jag och tjejerna lekte på framsidan. Medan pappa svettades med trimmen och gjorde vår trädgård fin☀ 
Det stod ändå jobb på dagens schema för min del. 
Jag tog bussen in för jag å Emma hade löp-planer hem sen efteråt.
Mycket att göra på jobbet, även om det vart döds tyst på stan. Alla var nog i tivoliparken? Men vi hade å göra ändå. 
Vi festade till det med blå gula band i håret och, blå gula bakelser! 

Alec tog fram poolen där hemma efter häck klippningen. Tjejerna vart överlyckliga! Så det blev sol å bad å skugg chill för deras del när mamma jobbade:) 

Efter vi stängt så bytte jag å Emma om till löpkläder och rundade av ett arbetspass med en 6km runda hem. 
Vi sprang via björket-hammarsjön-mot viby-mot hammar. Och det var VARMT! Haha, men skönt! Det flöt på i bra takt och det var skönt att svettas lite. 
Det var nästan lite frestande att hoppa i poolen när vi var framme;) 

Hoppas ni haft en mysigt nationaldag! Eller ja, varm skön sommardag!;) 
❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar