söndag 22 november 2009

Guidad runda i Los Angeles=)

Vi vaknade ganska tidigt, och jag kände mig pigg och utvilad! Så vi begav oss till frukosten... som bestod av typ, kaffe, juice, rostat bröd, philadelphiaost och marmelad. Ha, men dom hade i och för sig aldrig påstått att det var en "buffe" här=)
Vår guide (som var världens bästa!) kom och hämtade oss vid 9 tiden. Och jisses vad vi har sett allt idag! Först fick vi se ställen som dom spelat in stora filmerm ställen man kände igen (t ex huset som Julia Roberts bor i Pretty Woman, och lite sånt smått och gott.
Vi fick se Hollywood skylten, the walk of fame (sorry Jokke, jag hittade inte J.Hendrix=) och det bästa av allt var ändå när vi körde och kollade på kändisarnas hus. Det kändes så nära på ngt sätt! Och man fick inte lov att stanna bilen, då skulle man fått en bot på 5000 dollar!!
Men vi var utanför t ex playboy huset, spellings hus (som var i särklass det största) halle berrys, huset där michael jackson dog osv.. det kändes coolt att se allt så nära!

Det som vår guide inte kunde om film var inte värt att veta, han berättade allt om dom, var dom bodde, nya som gamla filmer. Tex ett hus (slott) som vi körde förbi, där hade dom spelat in allt ifrån Bodyguard till Batman! Så vi var super nöjda=) Vi avslutadde med en tur till Venice beach, sen blev vi avsläppta på USA.s näst största shopping mall! 127 butiker! Nu är klockan typ 16
Jag och Elin var inne på viktorias secret (där hade jag kunnat stanna mycket längre!! )

så lite shopping blev det allt, sen tog vi taxi hem.
Jag och baby däckade i sängen, men dom andra stack och käkade, men nu vaknade vi till så nu är det chill på egen hand. Det är så svårt att berätta allt man är med om, så det är tur att jag skriver ner lite av det så att man inte "glömmer" bort allt vi upplevt=)

Imårn är det Universial Studios som gäller, och det ska bli hur fett som helst! Hoppas ni har det bra där hemma;) Massa kärlek //Lelle

1 kommentar:

  1. Hej på er.
    Så kul att följa er på resan. Hälsa Elin o tacka för sms. Kör hon på resedagboken..? Vet inte om jag har hennes adress isf.
    Vad kul att ni får så många filmupplevelser ni som är bäst på film.
    Kram mor o far

    SvaraRadera