tisdag 5 april 2011

100% Jobb!

Jodå, nu så har jag börjat på riktigt! Och det känns riktigt bra, tur att jag hade en "inkörningsvecka" när Mie var på skidsemester. För nu så känns det liksom som att jag är "inne i det" mer. Kul att få göra lite andra vardags sysslor som inte sker på helgen! Började med 6-15 i Måndags, sen när jag kom hem så stack jag och Alec ut till lägenheten och grejjade där. Vi körde hem igen vid 18 tiden, jag och Saga däckade i dryga timmen, sen sen middag, och sen så var det dags för mig att gå och lägga mig relativt tidigt för jag hade 4:45-13 turen idag.
Men Saga har lagt sig med mig så det har fungerat hur bra som helst! Hoppas det håller i sig;)
Men idag så skulle baby "jobba extra", redan! Ha, bra sätt att börja föräldraledigheten på! Men han är ju ett energi knippe så varför inte<3
När jag kom hem 13 så hann vi snacka i 30 minuter sen så stack han till jobbet;(
Då sov jag med Saga på soffan en stund, tills Elin slutade 15, då kom hon hem hit och så körde vi ut till Hammar. Så målade jag klart garderoben, så nu är den färdig! Ball att ha en "walk in", det är ju få förunnat när man bor i lägenhet.


Sen efter vi var klara i lägenheten så körde vi till Maxi för att handla, och det blev en korv i kassa 14!
Tack moster för  hjälp med barnpass idag<3  Nu när vi jobbar ihop så blev det frulle ihop, lunch ihop och middag ihop, haha, kombo paret liksom! Det är inte alla som får jobba ihop med sin syster<3

Nu är jag hemma iaf och ska snart ta ett bad (blir nog inget med ljus och ljuv musik för en liten bebbi vill nog väldigt gärna joina, mohahaha) Och baby kommer inte hem förrän 23;(
Vi har ju knappt hunnit träffats! Gissa att jag kommer krama om honom lite extra ikväll när han kommer hem!

Snart ryker bredbandet här hemma eftersom det ska flyttas, så jag vet inte hur mycket bloggande det blir då, kanske lite ifrån mobilen, men annars så är jag ju tillbaka med bilder och mer inlägg är vi är installerade i Hammar!
Saknar min bästis gör jag oxå... Och hennes pojkar, det var längesedan vi sågs! Hur ska jag hinna det nu, med jobb och flytt och allt. Jaja, det har gått långa tider ibland, tur att vi aldrig "glömmer" varann<3

Tack för att ni läser, det gör mig glad!

3 kommentarer:

  1. Hiiimla tur vi har som trivs så bra med varandra<3

    SvaraRadera
  2. Tur att du skriver, det gör mig glad:-) Kraam

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt vårig jacka lillan har fått! Älskar färgerna!

    Ja, visst det är det tur att vi aldrig glömmer varandra. Känns skönt att det slipper bli "pressat" när man egentligen inte har tid. Så är det. Ibland har man massor att göra och nu ska ju du ställa in dig, både på att jobba, flytta, vara mamma och allt möjligt.
    Vi är ju här liksom, för varandra, och väntar tills vi båda har tid att ses. Och när vi väl ses, så känns tiden ifrån varandra inte så lång ändå. Visst? <3
    Kramar till dig min vän!

    SvaraRadera