lördag 16 april 2011

Kalas!

Så himla skönt med helg när man jobbar! Nu har det gått två veckor sen jag började och det känns bra!;) jag trivs som fisken i vattnet och det flyter på bra. Visst saknar jag Lillan om dagarna men det får man väl vänja sig vid<3
Så nu denna helgen så vaknade vi och jag stack till Fantasi och köpte frukost bullar och kalaskrans;) hem och så åt vi frulle tillsammans hela stora familjen.
Chilla lite, småstäders och Alec slängde ihop en helt underbar ananaspaj medans jag tog en powernap med lillan<3 kl 13 så kom Alecs systrar med familj och min familj för att fira Hampe som fyller 14 (23/4)! Tänk att han är så stor! Jag kan inte fatta det! När jag och Alec blev ihop så var Hampe kortare än mig, nu får han böja sig ner när han ska krama om mig , haha;)
Hela lägenheten full med folk, sista kalaset på Vasagatan. Känns lite sorgligt men ändå skönt, det ska bli skönt att komma till ro i Hammar nu.
Hampe fick mest pengar, men av pappa fick han en skit snygg klocka!
För typ två månader sedan så tog Alec med Hampe på stan för att han skulle hjälpa Alec att välja ut en klocka till min kusin som skulle fylla femton, vad Hampe inte visst var att han valde ut en klocka till sig själv;)

Det var iaf mysigt att träffa alla, det var ju ett tag sedan det var kalas nu<3 så tack för idag kära släkt! Saga fick nog precis lagom tills alla skulle gå, då ville hon ha lugn och ro och så fick det bli<3
Alec begav sig sen ut på en 1 mils runda och jag tog Saga ut på en promenad till Tivoliparken! Det var skönt att komma ut i friska luften. Och efter 1 timmes prommis så kom vi hem, mötte upp Alec, sedan passade killarna Saga så sprang jag och Alec en runda tillsammans. Alec sprang en nedvarvnings runda och höll mitt tempo, haha, men för mig var det tufft, men skönt! Middag och dusch och nu sitter vi i soffan, Lördag kväll i soffan, och ja, helg är skönt!

Tack för kommentarerna förresten! Det är kul att ni skriver ibland<3 vi har ju inget bredband hemma ju för det håller på att flyttas till Hammar nu! Men det blir nån iPhone blogg ibland;)

2 kommentarer:

  1. Dubbelgillar. Tack själva för en underbar eftermiddag med släktträff och goda ananaspajen + Sagamys förstås:-)

    SvaraRadera
  2. vad duktiga ni är som motionerar så mycket!

    SvaraRadera