måndag 11 april 2011

Tiden flyger!

Jodå, det var visst en vecka sen jag uppdaterade! Men nu när det är jobb, renovering, familjehäng, och vardagsliv, så blir datorn bortprioriterad och jag fejjar MAX lite i mobilen för att ha koll lite på läget, och läser bloggarna som jag följer=)

Det börjar verkligen arta sig borta i Hammar nu, lägenheten formas sakta men säkert till min och Alecs alldeles egna helt i vår stil, KUL! Och massa tack till fina mor och far för all hjälp som dom stöttar med, det är skönt att kunna be om hjälp ibland när man inte riktigt hinner med och har armar så det räcker;)




Efter min första arbetsvecka var avklarad så firade jag och baby det med att ta en utflykt dag till Lund i lördags! Underbart solsken och vi njöt;) Lilla Saga fick en sulky och gillade skarpt sitt nya "åk"=)
Smidigt att ta med oxå! Vi var inne en sväng på Nova oxå och hittade lite grejjer till lägenheten (såklart=) Och det är svårt att hålla tillbaka när man börjar få visioner om hur det ska se ut, haha=)


Sen lämnade vi bort Saga över natten för första gången på Lördagen! Jag och Alec skulle på 30-årsfest. Och det var säkert svårare för oss än för henne...det brukar väl vara så.. ;)
Men det hade gått bra, lite tårar såklart och mor och far hade legat bredvid henne i skift på natten, men tillslut så gav hon upp och somnade, och vaknade på strålande humör som alltid<3

Jag och Alec var lite toppade då vi inte är så festvana längre! Haha=) Men Elin, Jenni och Jokke kom hit innan och sen så körde vi dit tillsammans. Jonas som fyllde år hade hyrt klubbstugan i Vinslöv ovh bjöd på tacos, live musik och fest! Jag drack ett par öl och nårga cider för första gången på 1,5 år!
Och det gick bra, men jag måste säga att mest blev jag trött, och vid 10 tiden så var min och Alecs sociala låga ut brunnen... Haha, då saknade vi mest lillan<3
Vi tog tåget hem vid 12, Elin gick ut, vi gick hem;) Sjukt konstigt att vakna utan Saga hemma, och vi konstaterade båda att detta saknade vi inte allt för mycket. Så nästa gång det är gille så blir det nyktert, med bebbi! Tack Jonas för en lyckad fest! Det var ju trots att kul att vara pojkvän/flickvän på fest en kväll bara ist för mamma å pappa!

I Söndags så lämnade jag Alec i Hammar så grejjade han där och jag körde och hämtade Saga! Jag sprang ut ifrån bilen och möttes av detta!
 Gullefisen!! (Saga då) Lantluft, check! In till stan igen och så var helgen slut! Tack mor och far för barnpass<3

Idag så var det tillbaka till jobbet, 6-15, och baby passade på att kolla in T-parken och ankorna med lillan, hon tyckrte det var skoj;)

Sen när jag kom hem så stod där en lapp i hallen att dom var ute på äventyr och att jag kunde sova en stund tills dom kom tillbaka, tack baby säger jag<3 Men jag vaknade ju och längtade efter dom, som tur var så var dom hemma vid halv 5. Haha;) Dom hade varit runt och fixat lite grejjer och donat i lägenheten, min duktiga sambo!!

Så nu är han ute och springer, Saga sover, och jag passade på med en uppdatering! Jisses vad lång den blev! Nu är det dags att fixa käk, hungrig som tusan!
Hoppas ni läser trots min dåliga uppdatering, kommer bli bättre när flytten är klar.... ;)

Kärlek!! //Lelle

5 kommentarer:

  1. Det är många som läser:-) och jag kollar varje dag <3
    Tack själv för att vi får förtroendet att passa er guldklimp.
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Aaah vad jag saknar henne när jag ser bilderna!!! :'(
    Herregud säger jag bara, vilket hår hon har fått! Så långt!

    Tack för pratstunden igår. Jag behövde fylla på min Lelle-dos <3
    Puss

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag läser i alla fall :) Så kul att ni fick prova på att vara ute bara ni två. Men man känner sig helkonstig första gången utan sin lille tycker jag.
    Roligare att vara med sin unge trots allt, även om det är toppenskönt med egentid ibland.
    Måste säga att ni verkar vara en himla mysig familj!

    SvaraRadera
  4. Klart vi läser! Jag kollar varje dag! :)
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  5. Absolut trogen "tyst" läsare, men jag är här:-)
    Visst är det märkligt hur man vänjer sig så snabbt vid dessa små individers närvaro att det blir sån tomhet när man är från dem ett par timmar.
    Det är kärlek<3
    Kram från Moster M

    SvaraRadera