tisdag 13 september 2011

Fest och festligt

Jodå, i helgen som gick så var vi på fest! Mor och far passade Saga och jag och Alec var med Fantasi/musikbörsen och bowlade och sen party efteråt. Det var längesedan vi var på fest så tillsammans, och det var verkligen jätte trevligt! Det var kul att träffa alla tjejerna ihop igen! Det är det ju även på våra "taco-kvällar". Men samtidigt så känner en sida av mig, nej, jag tror ändå inte riktigt att det är jag längre. Dagen efter var jag hängig och trött och hade huvudvärk. Och så var det så fint väder! Jag önskade just då att jag hade varit på väg ut på ngn mysig ulflykt med Saga å Alec ist för att sitta inne med solglasögonen på.

Festligt för mig är; att vara lediga tillsammans hela dagen, vara ute i trädgården, åka å handla, pyssla lite hemma, laga god mat, smarrig efter rätt, och sen när Saga somnat, krypa ner i soffan med en god kopp kaffe till en spännande film med Alec, det är fest, tycker jag.


Idag har jag varit grymt ambitiös på jobbet, städat å svabbat hela levven;) Vi har en ny tjej som jobbar "bredvid" nu, men hon klarade sig själv så bra så jag kände mig överflödig! Då hann man med lite sånt småpill som man inte gör annars. Ett litet studiebesök på Darins hann jag oxå med, det hade varit skoj att hoppa in där nån gång å testa baka, det var ju något år sen jag gjorde det, men det hade varit skoj!

Mys med Saga när jag kom hem, baby hade fixat och grejat här hemma med lite om möblering, skruvat upp lite grejer och höjt mysfsktorn här hemma snäppet till!
Jag och Lillan gick ut på en prommis i blåsten och gick på grann tjejerna som gärna ville följa med till lekplatsen och leka med Saga<3








Tänk att hon snart ska börja på dagis, på Måndag! Jag blir så glad, alla har bara gott att säga om Lill-Anton, det känns skönt i en mammas hjärta<3

Nu ska jag sova, 04:00 ringer klockan...
Natti/L

1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick rå om lilla Saga hela kvällen och natten + frukost med. Hon såå mysig att vara med:-) Kraaam

    SvaraRadera