söndag 4 september 2011

helg och overall

Tack vare tips ifrån Cissi Nordahl så fick vi tag på ett superbra dagis! Privat, nyöppnat, jätte trevliga fröknar och ja, känslan var bara "yes, såhär ska det kännas". Så bye bye Ängsgården, hej hej Lillanton!
Vi åkte dit och hälsade på redan dagen efter mitt inlägg, och det är inte riktigt färdigbyggt, och öppnade för typ två veckor sen, så dom har inte ens en kö än. Stora rum, bra belysning, ljuddämpning, vattenfärg staffli, innesandlådor, mysigt "sovrum", stort fräscht kök, och fröknarna var relativt unga och brann för att skapa ett nytt bra dagis. Klart vår lilla tös ska gå där liksom!
Vi står i kö till ett dagis här i Hammar såklart, men det kan ju dröja ett tag...

Håller på att kolla efter en overall till henne, och har hittat en som jag fick tips av moster M, men vilken färg!?


Smakråd välkomnas;)

Jaha, annars så flög en 6 dagars arbetsvecka iväg hur snabbt som helst! I fredags så kom jag hem 19:15, iväg 19:45, hem till Lina som hade hej då fest för hon reser till amerikat i 1 år som aupair! Hon bjöd på supergod mat och lek;) Trevlig kväll! BG lärde oss att göra rosor av servetter, mycket imponerande!
Hemma vid 23, då sov lillan, och jag hade inte hunnit träffa varken henne elr killarna spec mycket.
Cyklade iväg strax innan 06 för att jobba på lördagen, till 15. Jisses, men känner inte lika mycket att man är ledig när man bara är ledig EN dag. Mor bjöd på pizza i sitt nya hus! Då hon och far nu ska vara särbos, här får man hänga med i svängarna;) Jätte mysigt litet hus (som Tania bodde i innan;)

Och ja, idag så har typ dagen bara försvunnit den oxå, men jag har passat på att njuta av ledighet ändå, fint väder är ju aldrig fel heller.. Men det är klart, en liten resa till solen nu med mina två <3 hade inte suttit fel... ;)

Och idol, jag menar HALLÅ! Bard är ju ganska cool ändå, jag har varit väldigt negativ om honom, men men, det är väl tur att man inte är så envis att man inte kan ändra sig.
Killen som sjöng "från och med du" och tjejen med dreads var ju riktigt bra, kul tycker jag.

Men nu är det dags igen, ny vecka, 04:45 imårn, ska busa lite med de två tokstållarna där nere innan det är dags för sängen för min del..
Hoppas ni haft en mysig helg! <3

3 kommentarer:

  1. Rosa!! Röstar jag på, tror Saga blivit jättefin i den! Kul ni fått plats på lillAnton, är det samma avd som Tessans Liam?... Tror den hette lekstugan.

    SvaraRadera
  2. Men åh! Våra barn går på Lill-Anton! Fast inte den nyöppnade avdelningen.
    Låter bra - blir säkert kanon!
    Röstar på rosa! :)

    SvaraRadera