tisdag 30 augusti 2011

Dagis och glasögon

Mie har kommit in på skolan! Så himla kul för hennes skull, verkligen! Det kommer gå hur bra som helst för henne där, det är jag säker på<3
Men vi blir lite av med en av våra ordinarie nu ju på Fantasi, och det känns inte lika kul! Imårn börjar med att jag öppnar is (vilket jag inte har något emot i och för sig=) Dock så har jag ställt två klockor för jag försov mig idag...IGEN! Usch, nej, detta ska verkligen inte gå och bli vardag, hela dagen blir stissig och förstörd.

Vi var ju på Sagas dagis och hälsade på idag. Och magkänslan, den man inte riktigt kan förklara, utan man bara känner. Den sa bara "nej, här vill jag inte att hon ska va..."
Jag gillade det inte och efteråt när vi var själva så fick jag höra att Alec tyckte precis samma sak. Jag ska kolla runt och se om det finns några privata alternativ, eller så får hon ju helt enkelt gå där till hon kommer in på lekholmen. Jobbigt, men vad ska man göra! de tre tanterna som jobbade där var ju jätte trevliga, det var inte det, bara känslan och första intrycket, nej, i dont like...

Jag beställde 2 par glasögon för ett tag sen ju. Som skulle gå loss på 3000 kr. Dom satt i fel glas, och jag fick lämna tillbaka, och har väntat i 3 veckor och ringt efter dom 2 gånger. Idag ringer han ifrån Specsaver och säger att han är ledsen för att jag fått vänta, men tacksam för mitt tålamod. Dom är på gång, men kommer inte riktigt än. Men han stryker min räkning hos dom till 0kr! What??? Säger jag! Jodå, inte skulle jag behöva betala för dom efter så dålig service tyckte han. Så jag får dom..gratis! Nöjd kundgaranti; check! Bra reklam till dom!

När jag kom hem tog jag en powernap med Saga, sen åkte vi in till stan, fikade med Elin på Darins, lite ärende i staden, ut på Maxi, handlade, och sen hem. Baby håller på med sitt byggprojekt så det är bäst om han får vara i fred.. ;)
Nu är det kväll igen och jag har brott isäng, för att hinna sova, för att hinna vakna, för att gå till jobbet.. Jaja, nu ska jag inte klaga, jag gillar mitt jobb<3 Men jag gillar att sova...länge... oxå! =)

På tal om sova... Natti Natti<3

2 kommentarer:

  1. Min kompis har börjat jobba på Lillantons nya förskoleavdelning på Österäng. Allt är helt nytt, lokaler och så plus att min kompis är superduktig :) Kolla det!

    SvaraRadera
  2. kan rekommendera Allöförskola
    mina killar går där och trivs super bra. all personal är underbar och avdelningarna är jätte fina.

    lyx med glasögonen, kunde de inte tagit tid för mina med när jag köpte mina, nej de kom på direkten utan feeel. så jag har fått paya hela summan :P ... det var verkligen generöst av dom att dra hela summan!

    /vevve

    SvaraRadera