torsdag 4 augusti 2011

Back to work

Jodå, där flög visst tiden iväg igen;) jag har iaf börjat jobba igen, jag gissar på att det är det som har tagit bort min extra tid som jag kände att jag hade över för att blogga, men det är okej;)

Jag får köra ett bild regn sen på tiden som försvann;)

Igår så var vi och gjorde ett besök i mitt barndoms hem där jag växte upp. Hela familen Ekström och Golstrand och Langston var med. Det är ett hus på landet, sista huset på en grusväg, med åkrar och skog runtomkring. Det kändes sjukt konstigt att köra upp för den grusvägen som jag kört upp för så många gånger förr. Allt var så annolunda, men ändå så likt. Dom hade gjort om en del där dom som bodde där, men jag kände igen det som om jag bodde där igår! ;)
Klottret som jag och Carro skrev på min lilla dörr till mitt rum fanns kvar, kul. Runt omkring var det ganska vildvuxet, men jag minns hur det såg ut när vi bodde där, fina gräsmattor och vackra rabatter. Jag och mina syskon och kompisar har lekt så mycket runt det huset, så många minnen, det kändes fint. Dom som bodde där var riktigt härliga och bjöd på kaffe och bullar;)

Idag så Har de varit fullt upp på jobbet, ibland är det helt OK att vara själv, men ibland kör det ihop sig när man har glass, lunch och strö gäster samtidigt, men det får gå ändå, jag har ju bara två händer och dom flesta är ganska förstående. Det var en gäst som ville tränga sig före mitt i ruschen, för hon skulle bara ha några bullarn och små kakor, och hennes buss gick om 3 minuter. Jag menar hallå, planering AB! Det får hon ju fråga de andra kunderna som hon tränger sig före om det går bra, inte mig.

Jaja, jag hann inte med bussen hem 19:15 så jag pallade inte vänta på nästa 19:45, så jag gick inom Elin och lånade hennes cykel ( tack sis ;)
Nu har jag myst med världens finaste dotter och nattat henne, baby är ute å springer, sen ska vi äta fläskfilé som han lagat, men just nu sitter jag i min onepiece på soldäcket och njuter av tystnaden. Men jag hör faktiskt live musik någonstanna ifrån, undrar var, Rinkaby?! Scout rock?!

Jaja, klockan ringer 04:00 imårn så jag får hoppa in i duschen så jag hinner lägga mig i tid.

Natti!




Sommarmys<3

/Lelle

3 kommentarer:

  1. Jag tror dom flesta kompisar/släktingar som har varit i de huset har blivit berörda..det verkar så på alla iaf..det var något speciellt=)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    1-års ljuset är ett sk födelsedagståg med ett lok och vagnar där
    Man kan sätta ljus - sist är det en vagn med plats för olika siffror. Jag har från 1 till 10. :) de såldes på toddler innan och märket är jabadabadoo. Borde finnas på andra ställen i stan - kolla Vincent, Kids Corner... Annars vet jag att Barnen På Södergatan i Sölvesborg har dem och massor av nätbutiker - googla! ;)

    Det är säkert scouterna här ute i Rinkaby som du hörde - det är fullt ös om kvällarna! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag och Saga läste denna blogg tillsammans med kaffe och Idas sommarvisa i bakgrunden,mysigt värre och din berättelse blev så mkt finare på ngt sätt..Skynda dig hem nu hjärtat, vi saknar dig ju <3

    Alec & Saga

    SvaraRadera