söndag 14 augusti 2011

Malmö!

Igår så jobbade jag 6-12, och det gick som en dans, öppnade med Mie tredje dagen i rad. Syrran är ju och cyklar på Bornholm;)
Alec kom och lämnade Lillan till mig 12, och sen stack han till tåget för att åka till Malmö, han skulle springa halvmaraton!! Jag och Saga gick bort till Elins lägehet för att äta, byta om, och packa om väskor på vagnen;) Sen promenerade vi bort till tågstationen, mot Malmö! vi skulle ju heja på pappa såklart;)
Saga ville i och för sig inte sitta i vagnen på tåget, hon sprang rundor (läs:ramlade rundor=) haha, men i slutet så fick hon kläm på hur man höll balansen på ett körande tåg;)
Hon lekte tittut med alla medpassagerare, haha, sötunge!

Cicci mötte upp oss på tågstationen, och vi ställde oss en bit efter loppets start, och efter ett tag så dök Ale upp! Han kom i full fart ganska långt fram, såklart. Han tänkte och sa flera gånger att han inte skulle öppna för fort, men i stundens hetta är det alltid svårt att hålla sig.

Jag och Cicci gick vidare för att hitta ett ställe att värma välling och somna bebbi. Det fik vi valde hade ingen micro så vi gick till espresso house, där Cicci bjöd mig på chai latte. Det var det godaste jag nånsin druckit! Suz kom och mötte upp oss, och jag passade på att springa bort till Gina en stund medans fastrarna passade Lillan. Och hör och häpna, när jag l kom tillbaka så hade dom lyckats få henne att somna i vagnen. Det är inte alltid det lättaste jag ska säga.. Haha..

Vi tog bussen för att se baby komma i mål. Och direkt när vi kommit fram till hamnen så tog det bara 5 minuter typ, sen kom han, och jisses vad han var trött! Man såg det på honom, 2,1 mil! Det är helt ofattbart (för mig iaf) att man kan springa så långt.
Men jag är så himla stolt att han klarade av det! Även om han (såklart) inte var nöjd med sin tid så tyckte jag han var jätte duktig!
Sjöbeck sprang oxå och hon kom in typ 5 min efter honom, jag är imponerad! =)

Syskonen skulle ha syskonmys kväll så jag och Saga tog tåget hem igen 18:30. Denna gången så plockade jag inte upp Lillan ur vagnen, för jag pallade inte jaga bebbi på tåget hela vägen hem. Hon var sådär nöjd med det, men ändå duktig;)




När vi var i Malmö så var det en 50 åring Bosnisk man som frågade mig hur man kom till Bromölla, så jag sa till han att han skulle ta samma tåg som mig. Så när vi var framme i K-stad så gick vi på varann igen, han visste inte riktigt var han skulle och frågade mig, så jag sa till honom att gå till RC.
Men det blev lite dumt, eftersom jag oxå skulle dit så gick vi ju samma väg. Jaha, småprat hela vägen dit, han sa att han bott i Swe i 20 år och att Swe var ett bra land, och bla bla. Han frågade om jag var svensk, haha, jo det är jag ju. Ser jag utländsk ut?
Jag kollade upp på min iPhone när bussen gick till Bromölla och ifrån vilken avgång den gick. Han tackade tusen gånger för vänligheten och tyckte det var synd att inte alla altid var med vänliga mot varann.
Jag och Saga gick in till Mc för att värma hennes mat, för det finns ju inget ställe på hela Malmö C som kunde värma mat! Nejdå, BK kunde minsann inte låna ut sin micro för dom fick "inte ta in ngt i köket". Nehe! Ingen toa med sktötbord hade dom heller. Jag fick byta på henne i vagnen.

Väl inne på Mc så åt Saga, och då kom det fram en liten flicka och frågade vad Saga hette, vilket slutade med att hennes mamma kom efter, och rätt vad det var så satt dom ner hos oss och vi satt där och snackade och åt tillsammans. Dom var jätte trevliga, och jag slogs igen av vad man missar när man är rädd för att prata med folk man inte känner.

Vi gick iaf vidare hem till Elin, bytte om och packade om igen, gick bort till bilen, packade in, körde hem, packade ut och landade hemma. Skönt!
Jag tänkte, att eftersom klockan var typ 21 så var det dags för Saga och sova, hon hade ju inte sovit mer än 45 min på hela dagen! Det skulle bli skönt att få en liten stund för mig själv. Men ikke!
Ha, hon ville inte sova, inget som välling rådde bot på heller. Hon ville bara busa. Busunge!

Vi somnade ist tillsammans vid 23 och vaknade nu vid 8 imårse. Fullt ös hela morgonen, och nu så ska vi nog ut och gå en sväng (innan det börjar regna...!!)
Sen längtar vi efter pappa såklart!


1 kommentar:

  1. Haha..härlig sista bild! Visste att ni hade varit i min lägenhet eftersom mina byxor som låg på sängen luktade Saga när jag tog upp och skulle vika ihop dom..=) Ses på jobbet!

    SvaraRadera