fredag 2 maj 2014

1 maj


Det föll sig så att Maria skulle få frisör besök för klippning av sina pojkar. Så jag och familjen åkte dit idag och Saga fick bli klippt "på riktigt".
Maria serverade bullar och Johans "hembakade" socker kaka m kaffe till oss vuxna medans barnen blev stylade. 
Saga var så modig och satt fint i stolen och höll i min hand när hon blev klippt. Jag kände att det var ett stort steg för henne och hon delade det med mig genom blickar och leende. Hon svarade så fint på frisörens alla frågor om favoritfärg och åldrar osv. Jag kände att hon var stolt över sig själv, för att hon var "stor och duktig".
En förälders kärlek känner väl inga gränser antar jag❤️ 

Vår granne Birgitta delade ut ett program blad för aktiviter i Tivoliparken till oss, så efter klippningen så åkte vi dit. 
Fint väder och social demokrati bjöds det på☀️ 
Det är inte ofta som jag och Alec är lediga tillsammans och får tillfälle att bara tex åka till parken ihop. Så vi vart extra glada för det❤️

När karusellen skulle testas så hittade Saga en kompis att åka med. Julius!!
Johanna och Tony var oxå i parken för att njuta av allt spännande som anordnades för barnen. Och även om bältet i denna bilen var under all kritik så vart det en lyckad tur iaf. 
Min fina Johanna❤️

Väl hemma så lagade vi lite mat. Zara var så trött så hon kom och satte sig i mitt knä och somnade❤️

Efter middagen så gick jag på en prommis med tjejerna, och när jag kom hem så gav jag mig ut på en löptur för första gången på 1,5 vecka. Jag har dragits med en envis förkylning/hosta, men nu ville jag inte vänta längre. Det är ju vårruset på Måndag, och jag vill iaf ha testat ut å springa någon gång innan dess. Men jag kan nog vara lugn, för formen håller i sig. Det blev en härlig mil på 5:49 min/km fart. Skönt! 

Sista delen av "Hatfield and McCoys" med baby, sen var denna 1 maj slut.

Och om någon undrar, så ser morgonsanningen ut såhär innan smink och borste.
Intresseklubben... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar