torsdag 1 maj 2014

Update

Jaha, där sprang visst tiden iväg lite igen, så som den har en tändes att göra. Och vad har hänt under denna tiden då?
Jag, Elin, Lova och Mie stämde träff klockan 5 på morgonen (vi är ju vana) och körde mot Ullared. Mot Gekås för att vara exakta. Och vi vart laddade, redo att shoppa billigt.



 Vi körde frukost och lunch på stället, och vi var så nöjda. Både med shoppingen och maten. Det är så härligt att hitta på saker tillsammans så utanför arbetstid. Jag trivs så otroligt bra med dessa tjejer och är så glad och tacksam att ha dom i mitt liv. Och ullared, jag är tacksam för ullared också. Det är liksom något som händer inom en när det är så billigt. Man blir nästan euforisk, det blir som ett rus!
Alla var nöjda med sina fynd, och efter ex antal timmar i butiken så styrde vi hemåt igen. Men det blev ett nödvändigt glass stopp i solen innan såklart. Sen körde vi vidare mot Fantasi för att fixa en överraskning till chefen som nyss fått en ny liten bebis!
Samtidigt som jag var på Gekås så sprang Saga sitt allra första lopp. Viby loppet på 250 meter. Och hör och häpna, men hon VANN! Alltså, denna stolthet man känner över sitt barns bedrifter är nästan som en eufori det med. Hon hade sparat på krafterna i början av loppet, för att sen springa förbi alla i slutet när hon fortfarande hade gott om krafter kvar. Coaching av Pappsen såklart.








 Älskade flicka, du är bäst!


Sen på Måndagen efter jobbet så åkte jag, Elin å Jokke till Österlia för att slutföra ett projekt som vi haft på G ett tag. En tatuering som vi alla kommit fram till, Jokke ritat, Janne tatuerat dit, vips!
På samma ställe, med första bokstaven i våra namn, piratflaggan som betyder ngt speciellt för oss, vår historia, starka tillsammans, alltid tillsammans. Bästa bror och bästa syster, så glad att ni är mina.
Och så fick vi nästan en heldag tillsammans, bara det!








Sen var det dags att fira Valborg igår! Och vi körde på samma vinnande koncept som förra året och bjöd hit Johan och Maria. Barnen lekte tills dom vart alldeles slut, och som bekant så är ju hungern den bästa kryddan, så alla åt och vart glada. Haha, iaf så glada som man kan vara med en 4:åring, 3:åring och två 2:åringar runt samma bord.



Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Dom är så jäkla chill å va med, om ni förstår hur jag menar. Vi har barn i samma åldrar, man liksom förstår om det inte går att genomföra en hel konversation med varann. Man tar det som det kommer, sånt gillar jag.
Och vad är Valborg utan ett bål? Tur att vi har ett nära här i Hammarhus!

Hoppas ni haft en mysig Valborg! Vet ni förresten varför vi firar det? Jag har hört en massa olika teorier i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar