söndag 25 maj 2014

Mors dag

Så. Äntligen. Ledig igen! Det är konstigt vad man vänjer sig snabbt vid allt egentligen. Först ledig, semester, njuta, sola, äta. Sen PANG, kickstarta nya veckan hemma med en 51 h arbetsvecka fördelat på 6 dagar som avslutas med fullt ös på jobbet i och med 400-års jubileet. Och allt springande, dagis, mat, vardagstjohejsan där emellan. Jo, jag var trött igår.
Men jag fick sovmorgon idag, och vaknade gjorde jag av två små söta flickor (och en sambo : ) som kom med blommor, choklad och kaffe. Morsdag, mys i sängen framför tecknad, jag älskar det.

Frukost tillsammans alla, killarna är också här. Bättre än så kan det inte bli för mig.
Alec har förberett grill idag. Han frågade mig om det är något speciellt jag vill göra idag.
-Grilla å rösta?
Ja, precis så vill jag ha det, grilla och rösta. Och bara vara hemma.

Nu är storebröderna ute på lekplatsen och leker med tjejerna. Alec har börjat på projekt "klippa häcken". Han har aldrig varit speciellt bra på att ta det lugnt. Jag ska nog också ta mig an något här hemma som jag inte haft tid med i veckan. Men i lugn och ro, så att man känner att man är ledig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar