fredag 9 augusti 2013

Äventyr

Under semestern så har vi fått besök i Hammar, en dag fler än andra;)
Mie tittade inom när hon var ute på inlines. Lite vätskepaus medan flickorna badade med pappa.
Trevligt inslag! Även moster Elin var hurtig denna dagen och kom ut hit i full tränings mondering och lekte lite med flickorna.



Jag kände mig inspirerad och drog ut på en milrunda på kvällen. Bästa löpturen på hela sommaren. Med instruktioner ifrån min sambo-coach så blev det riktigt bra resultat.
Som slutade med ett dopp i poolen när jag kom hem. Härligt!


I Tisdags så kom min fina Johanna på besök. Julius har redan blivit så stor, och så fin!
Vi hade en mysig eftermiddag med fika, lek, prat och mys. Jag kommer alltid på varje gång vi ses, att vi borde ses oftare. Min fina Johanna som har hängt med mig i hela mitt tonårs och vuxen liv, på ett eller annat sätt. Hon är en sån fin mamma, och axlar den rollen så bra. Julius är en mysig liten pojke som har sin mammas ögon.



I onsdags så stod det Tosselilla på schemat! Med familjen Lundin!
Vid lunch möttes vi upp där, strålande sol, och vi konstaterade att vi kunde inte valt en bättre dag!
Saga fattade mod och åkte sin allra första karusell. Hon var lugn, koncentrerad och gjorde som Olivia sa; "Upp med händerna i backen!"
Lek, lek, bus och mera bus! Vi föräldrar försökte hålla barnens tempo, och jag tycker vi lyckades riktigt bra. Zara var också nöjd med lek och bad. Och dagen avslutades med lite gungande innan vi körde hem. Underbara fam Lundin, som vi gillar er.


Alec släppte av mig i Yngsjö, för där skulle Fantasi ligan och ena brodern Darin m familj mötas upp för mini golf. Vi spelade i lag, där vi slog varannat slag. Jag lottades ihop med syrran, och det blev ett vinnande koncept. Vi vann med 47 slag, och segerns sötma smakade superb.
Nästan lika gott som bullarna och kaffet som vi fikade på tillsammans nere på stranden efter avlsutad match. Där satt vi ända ut till solen gått ner helt, när vi inte längre kunde se varann, så var det dags att åka hem. Tack för underbara kväll, fina ni.

Och gårdagen fortsatte med bus för flickornas del. Morfar och Elin kom och hämtade dom för 3 timmars lek på Andy's. Och jag och Alec gjorde inte många knop här hemma, vi var ganska möra efter långa händelserika dagar..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar