torsdag 15 augusti 2013

Vi var på bröllop


I Lördags var jag på bröllop. Min kusin Sara skulle gifta sig med sin Johan. Bröllopet var barnfritt, så Alec tog tjejerna med sig till faster Cicci å Sussi i Malmö❤ 
Elin kom hit efter jag lämnat av familjen vid tåget. Så gjorde vi oss i ordning, i lugn å ro. 
Sen körde vi mot Degeberga, men först ett stopp på Statoil för lite färdkost;) 

Mot Degeberga kyrka där vigseln skulle ske. Och alla var så vackra! Det är så fint med bröllop när alla är uppklädda. För att inte tala om brudparet. Sara var så vacker i sin fina klänning! 
En fin vigsel med sång av storebror och mor. Jag var så stolt över hans skönsång, så duktigt är han❤ 

Väl man och hustru och ute ur kyrkan så kastade vi ris på dom, fotograferade lite innan dom gav sig av. 

Sen körde vi mot Maglehem där festen skulle hållas. Vi välkomnades med champagne medan vi inväntade brudparet.

När dom sedan anlände så styr vi oss till bords där förrätten väntade, mums! 

Mina bordskamrater vart toppen! En riktigt bra placering, genomtänkt tror jag. 
Sen följdes middagen av tal, god mat och kärlek och sång. Underbart! 
 
Och vals skulle det dansas! 

Och tårtan är ju en viktig faktor i det hel. Spec eftersom det är mitt område:) 

Sen blev det dans å musik! Så kul att träffa Ekström släkten lite, det gör vi inte allt för ofta❤

Vid 2 kom Lennart och hämtade oss och då var det precis lagom dags;) 

Tradition att ge brudgummen en puss på kinden när bruden inte var närvarande snappade jag upp, check!
Men vad jag och Sara uppfann för tradition här sen vet jag faktiskt inte, bröllopstango? 

Tack för ett underbart bröllop och en jätte rolig kväll! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar