söndag 4 augusti 2013

Fånga dagen

I fredags så struntade vi i att det var varmt, jag och tjejerna, och åkte in till stan för att träffa far, bror och syster❤ Pappa nyttjade detta tillfälle med att ta en sväng på MC:n
Fika och stros på stan blev det iaf! Och ja, jag måste ju bara säga att ett vissa konkurrenter i stan gör helt fantastisk  goda bakverk. Det är ju alltid (såklart) lite mer spännande att fika på andra ställen än bara på mitt arbete. Så en halv Budapest slank det ner, jag är ju inte så mycket för sötsaker så far fick resten. Men latten vart lika ljuvlig..mm...
Saga fick en räkmacka av morfar, fint ska de va;)

Lördagen kom, denna lördag som skulle toppa alla värme rekord! "Årets varmaste dag" BAM!
Men faktiskt så tyckte jag att den var som vilken av de andra sommar dagarna som helst? Inte spec varmare, inte kyligare heller? Jaja, vi åkte till stranden som planerat. 
Denna gången åkte vi till Äspet. Helt perfekt! Just där vi låg var där en större ansamling med vatten som blivit som en stor pool uppe på stranden ( förklaring bra? Nej! Haha )
Hursomhelst så funkade den skitbra till barnen! Som sprang (Zara kröp) och busade utan att man behövde oroa sig för att dom skulle spolas bort till sjöss.
Och jag doppade mig, säkert 25 grader. Härligt! 
 
Det är alltid så, att när man ska fika på stranden, så knastrar det konstant i tänderna! Jag menar, hur försiktig man är, så får man alltid sand i maten / fikan. Jaja, inget att göra åt! Haha

Detta var en sån sån härlig dag på stranden, som jag kommer att minnas i November, när jag hoppar upp på cykeln 04:30  på morgonen för att cykla till jobbet, i minusgrader...brrrr... Jag ryser bara av tanken...

Vi grillade när vi kom hem, jag fixade ihop en smaskig tillbehörs tallrik som gick hem hos barnen, toppen!


Sen när dom somnat så smet jag iväg en sväng. En sväng till Iversen❤ 
Det vankades lite förfest/spel/lek/glassdrinks kväll där, och jag känner att det kommer inte komma så många fler tillfällen den närmsta tiden så jag tar de chanser jag får. 
Stockholm och Skansen var temat i kvällens tävlingar (såklart;), som sedan i och för sig ebbade ut i ngn slags vuxen variant av "jag har aldrig" leken.. Haha, men det var en fantastiskt lyckad kväll med fina vännerna. Som sen drog ut på stan medan jag cyklade hem till mina hjärtan här i Hammar❤

Det fortsatte ju vara varmt idag så vi åkte till Kiaby (jodå, vi varierar oss;) med Henric och hans barn och badade☀

Sen när vi kom hem så stack dom ut och sprang en runda. Dom laddar ju för nästa helgs halvmara i Malmö, Hejja Hejja !!
Jag och tjejerna bara chillade hemma på gården, njöt, gjorde ingenting, busade, pratade, lekte.
Vi åt kvällsmat ute på framsidan. Saga konstaterade att hon tycker att det är mycket mysigare att äta macka utomhus. Och visst är det så! 

Det är en konst att njuta. Att bara vara. Njuta av nuet, det som händer nu. Inte vad som ska hända, kan hända, inte får hända, borde hända... Alla dom här budskapen som människor ofta postar på Facebook, dom är bra, nästan allihopa. 
"Fånga dagen" kan många säga. Men tänker man på vad det betyder? 
Du har ett liv, vad vill du säga den sista dagen i ditt liv? Njöt du av ditt liv, tog du tillvara på det? 
Konsten att njuta handlar mycket om att prioritera, vad är viktigast? För mig just nu ikväll, var det bara att vara där, med tjejern, titta på Saga varje varv hon cyklade runt gården, hejja på henne varje gång hon kom där förbi. Hon var stolt som en tupp varje gång jag tjoade "Titta på Saga, hon kommer först i mål, och vinnaren är Saaaaga!" Och Zara klappade händerna och vart lika entusiastisk. Om och om igen. 
Min tid är helt gratis att ge, och det är den största gåvan jag kan ge till mina barn❤
Till slut hamnade vi hos grannarna på deras altan. Kvällsprat, sommarkväll. Zara somnade i min famn. Saga satt i Githes knä och drack bubbelvatten och mumsad på morötter som dom dragit upp ur hennes grönsaksland. 
Där satt vi när Alec kom hem ifrån sin löptur, så vi följde med honom hem. Saga hann med ett dopp till i poolen med pappa, innan det vart dags för välling.

Idag HAR jag fångat dagen. Har du?❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar