fredag 2 augusti 2013

Kalas-Friden-Bad

Då vart det dags för finaste systrarna Lundin att vara ledig och komma hit och gratulera vår nyblivna ettåring! Och hon fick så granna kläder så!
Tvp färdiga outfits, som matchade ifrån topp till tå (såklart;)
Alec bakade en ny rabarber paj som vi bjöd på!


Vid 17 tiden så kom deras skjuts, och även min.
En bil full av härligt fantasi gäng hämtade upp mig för en liten utflykt på Österlen.
Egentligen var det meningen att vi skulle fira att heltidsgänget är tillbaka och på plats efter semester och mammaledighet, som en slags kickoff. Men nu blev det en utflykt av annan karaktär. En av oss slutar i all hast i slutet på månaden. Flyttar upp till Stockholm och börjar studera! Hur spännande som helst! Men också väldigt sorgligt..
Man vet liksom att det inte kommer att vara för alltid, för alla har vi planer för olika äventyr i livet. Men när det kommer så plötsligt så slås man lite av hur snabbt livet kan vända.
Modigt tycker jag. Jag ser redan fram emot vårt första besök hos henne i huvudstaden!

Pizzorna på Fridens är verkligen något alldeles extra. Även om pizzabagaren med nöd och näppe, gick med på att göra en laktosfri pizza till Iversen. Som han ändå misslyckades med då han ändå strödde på parmesan.. Och servicen och attityden! Att man ens kan komma undan med att ha så dålig service. Jag förstår det inte. Hade det inte varit för mysig miljö, omgivning och mat, så hade dom aldrig överlevt. Men attityden är lite att dom inte bryr sig om det. Lite som att vi ska vara tacksamma att vi ens får komma dit och äta deras pizzor.


En underbar kväll som jag förevigade i minnet. Kände dock lite tårar bubbla upp när Elin fick sin "åka iväg present". Det kommer bli något stort av henne tror jag.

Igår så åkte killarna till Trelleborg. Så tomt det blev! Vi åkte iväg med Johan och Maria och badade på nya marker. Glimåkra, Trollabadet!
Det var kul att ses, det var längesen! Filip hade blivit så stor. Och barnen fick ses och busa lite!
Och jag å Maria tjöta lite, haha....! Henne har jag saknat!

Igårkväll blev det en löptur. 1 mil, är öm i kroppen idag. Kände mig lite syndig när jag svängde inom kyrkogården och svalkade mig i deras vattningskranar. Jag kokade! Tack Gud☀ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar