onsdag 31 juli 2013

Semester

Ja, så har min semester börjat. Bra väder? Nej. Men det gör inte så mycket. Både vi och naturen behöver lite svalka och regn❤ 
Men det hindrade inte oss ifrån att åka och bada iaf!
Och cykla!

Idag så hade jag och syrran planer på en löptur på morgonen. Men när jag vaknade och hörde hur regnet smattrade mot altan taket, så tänkte jag bara. Nej. Så sugen är jag inte! 
Så vi har varit inomhus idag. Mormor och morfar kom inom på en kopp kaffe och busade lite med tjejerna. Det blev uppehåll en liten stund så att Saga fick visa sina cykel skills ☀ 

Sen mitt i skyfallet ikväll så sprang vi ut till bilen för att köra till Viby. Grillkväll hos Henrik och Alexandra! 

Dom bjöd på jätte god mat, och mycket! Vi orkade inte ära upp allt, men mätta at vi! Zara fick låna regnbyxor så att dom kunde gå ut och leka lite i dt blöta gräset;) 
Men det vart roligt att leka inne på Julias mysiga rum oxå! 
 
Alec hade bakat och tagit med sig rabarber paj till efterrätt. Och den tog slut! Så den vart poppis;) 
Tjejerna tyckte nog att vaniljsåsen vart godast;) 

Vi satt ute och pratade tills det blev mörkt ute. Och Alec lärde Alexandras söner lite kort trick, dom vart mindblown. Kul är den där känslan. När man blir helt förstummad. Hur gick det där till? 
Efter 6 år tillsammans (snart!) så har jag ju snappat upp en del. Och kan en del trick. Men skulle aldrig kunnat utföra dom. Det krävs ju en del finess som man måste öva in. Alec får stå för den biten ☀ 


Nu ligger jag i sängen och ska läsa lite skvaller... Är galet sugen på att se en gammal favorit film. En riktigt tjejfilm. Kärleksfilm! Jag är kanske inte sååååå mycket för "tjejfilmer", men denna verkligen älskar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar