torsdag 4 juli 2013

Jack Johnson och sommar

Sitter och tittar på kalendern i köket och inser att vi är inne i första veckan i Juli. Jag menar inte att det kom som en överask ing, men det blir så tydlig när man ser det så. Var är sommaren som alla gått hela kalla vintern och väntat på? Ständigt nya rapporter om att värme ska komma. Som senare visar sig ändå vara regn. Jag är tacksam för att jag inte har haft semester än, det finns fortf en chans..

Idag när vi satt och drack kaffe så såg vi genom köks fönstret hur grannen ilsket hamrade på en bräda till sitt staket. Hennes systers barn som är på besök hade klättrat ett par gånger för mycket på det. Till sist kastade hon iväg brädan. Man kunde känna precis hur hon kände. Dilemma, fråga om hon behöver hjälp? Då förstår hon ju att vi sett henne i henns frustration. Men men, strunt i sånt.. Hon är ensamstående och Alec e händig. Han hjälpte henne och hon blev jätte glad☀

Igår sprang jag hem efter jobbet. Det är så skönt. Man är liksom redan uppvärmd efter sopning och moppning. Så får man skingra tankarna lite och en stund för sig själv. Härligt. 
Kom dock hem till ett tomt hus. Alec och tjejerna var i Åhus och tittade på Hampe som spelar beachfotboll. ❤

Nu sitter jag ute på gården med Zara och myser. Har musik igång inne och hela gården får lyssna på Jack Johnson. Det var längesedan jag lyssnade på honom. In between dreams, en jättebra skiva! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar