torsdag 25 juli 2013

2 dagars ledigt


Jahaja! Jag hade visst en veckas jobb inklämd mitt i semestern men det är helt okej;)
Efter 6-15 pass, hem-åka till Kiaby-bada, middag, natta barnen... så skulle jag och Alec ut på en löptur, tillsammans. Det hör ju inte till vanligheterna att vi kan få till det så precis. Jag var helt slut, men Alec peppade mig till att komma med. 
Och tur är väl det! Det slutade med en underbart härlig tur, längsta sträckan jag någonsinn sprungit! 12 km och jag hade nog kunnat springa nån till om jag velat. Men mina ben tackade mig för att jag inte gjorde det, vart ganska stel dagen efter..

Lekplatsen på central skolan har besökts, för varmt dock! Så det blev bad ist;)

Vi har vaknat och ätit frukost tillsammans❤
Vi har åkt motorcykel tillsammans..haha..näää;)
Vi har varit i Åhus och ätit Ottos glass. Alltså, den är så jäkla god!
Tur att pappa å killarna är helt med på att krypa omkring i sanden. För det är verkligen inte min grej. Hur mycket jag än vill vara den där morsan som gräver ner sig själv med bara huvudet ovanför sanden.. Så hatar jag att bli nersandad. Så är det bara. Jag kommer förmodligen aldrig gilla det. Jag kan stå för fika korgen, torrsand lek med hink och spade. Men den där geggan vid vatten brynet.. Nej, jag fixar det inte ;)


Idag åkte Alec, Adam å Saga iväg å badade med en kompis och hans dotter!
Jag stannade hemma med Zara å mös❤ 

Sen när dom kom hem så cyklade jag och Saga in till stan för att strosa lite. Uppdraget var att hitta ett par skor till Zara för födelsedags pengen hon gick av morbror Jokke☀ 
Självklart blev det lite Gelato på vägen, åka rulltrappor på Stadium, peka å titta på allt och alla. Härligt, min fina stora tjej❤
Hos andra Elin, på mammas jobb. "Mamma, jobbar du här när jag sover?"
"Mamma, bor andra Elin här"
Många roliga funderingar ifrån denna kloka tjej.
"Mamma, titta jag hittat fin keps!"
(Hon insisterade på att bära påsen med Zaras nya, alldeles första par skor❤)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar