onsdag 17 juli 2013

Sommarlov

Det tar ett par dagar. Innan man känner att man är ledig. Jag hade min första semesterdag i Måndags. Så skönt! Och idag är första dagen som jag verkligen har kännt ro, sommar, ledig, kärlek, familjen, mmm.
Natten var allt annat än kul. Min tur att upp å springa eftersom Alec var uppe natten innan.
Nappen till Zara, ny blöja på Saga, nappen till Zara igen. Välling till Zara, samtidigt som jag lutar mig över hennes spjälsäng och ger henne flaskan, så får jag näsblod, typiskt..
Men tack baby, för sovmorgonen som jag fick idag❤
Vi drack kaffe ute i solen och började smida dagens planer.

Jag måste förresten hitta en hylla, till köket. Det ska jag göra en dag när det är dåligt väder.
Jag fick ett ryck och målade en vägg i köket röd. Men det fattas en svart hylla, sen blir det nog bra. Alec är skeptisk, men låter mig hållas;)


Vi körde iaf till ett favorit ställe idag. Torsebro badet. Alec sprang dit!

Jag älskar att vara där, det är så mysigt, där finns allt som behövs. Gräsplätt, gungor, sol, barnpool, stor pool, kiosk, toalett, bänkar, ja, allt!
Jag fick en bra stund i solen, bara ligga och sola, så skönt. Just i den stunden, när jag låg där och kände hur håret torkade efter årets första dopp, då kände jag, att jag har semester.

Hampe busade med tjejerna med, så att jag och Alec hann ta ett litet snabbt dopp tillsammans❤
Sen när vi kom hem så körde jag till Maxi och handlade grillkol, inom Specsaver och hämtade ut ännu ett linspar (tror detta är ett par vinnare!!)
Hem igen och så grillade vi!

Egentligen så skulle jag sprungit en sväng ikväll. Men nej, jag kände bara att jag ville chilla ikväll.
Så det blev ett glas vin mitt i veckan, och min bok.
Sommar☀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar