fredag 19 juli 2013

Den blå planet

Idag var det utflyktsdags! Det känns ändå som ett "måste" (ett positivt måste!) i semestern att packa ihop sig och bege sig iväg på ett lite större äventyr! 
Och idag så skulle Adam komma med flyget till Kastrup efter 2 veckor i/på (?) Grekland! Och det ligger ju ett ganska nytt akvarium där, så vi tänkte; vi kombinerar☀
En stor del av detta äventyr vart ju själva resan. Först bussen:
Och sen tåget såklart!
Tjejerna var såååå duktiga och satt lugnt och stillsamt hela vägen. Det fanns ju mycket spännande att titta på. 
Och sådär, premiär: nu har båda tjejerna varit utomlands. Danmark!
Vi möttes av en lååååång kö. Akvariument ligger ca 10 min går ifrån Kastrup. Zara somnade precis då i vagnen, perfekt!
Ja, och hur var det då? 
För mig, personligen, sådär.
Det var trångt, mycket människor, små krokodiler, små hajar, små sköldpaddor, mörkt, kvavt. Jag fick en liten släng av klaustrofobi och kände att jag började få panik känslor på alla människor som var i vägen, tog allt syre, mitt skoskav..
Men till en början vart de bra! 
Jag skulle inte rekommendera ngn att betala vad det kostade och åka dit. Men vi hade ändå mysigt❤ 
Jag och Hampe och tjejerna flydde till slut. Och när jag gick genom EXIT skylten och fick frisk luft i ansiktet så kände jag bara: "Yes, FREEDOM!"

Vi gick och satte oss på Donken lite och inväntade pappa som stanna kvar och fotograferade. 
Sen gick vi till flygplatsen för att hämta Adam. Och vi väntade, och väntade...
Till slut hade vi en trött, otröstlig Zara som inte ville vara hos någon, inte göra ngt, inte äta ngt. Till råga på allt så hade hon slängt sin napp någon gång på tillbakavägen. 
Suck.
Men, helt otroligt! När Adam stegar ut ifrån "arrivals" dörrarna och vi hastigt hinner vinka för att sen springa tillsammans ner till tåget för att hinna; så får Zara syn på honom och sträcker armarna mot honom för att sen bli som förbytt. 
Lugn, glad, och samma vanliga Zara igen! Hela färden hem i Adams famn. Jag smälter❤

Så fint att ha han hemma igen! 

Det stora äventyret denna dagen måste ändå ha varit att åka tåg. Haha, men så får det gärna va☀
Väl hemma så hanns det med middag å tvättstuga med. Så nu måste jag runda av denna dagen om jag ska orka med tilltänkta planer imorgon med. 
Hoppas ni njuter av sommaren, varandra och fångar dagen❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar