onsdag 29 februari 2012

Frulle mys

Saga väckte mig vid 6:45, haha, "hej hej mamma" sa hon och sken som en sol. Vad ska man göra, man smälter ju direkt;)
Vi fick för oss att vara lite impulsiva och klädde på oss och tog bussen till stan och åt frukost på...nej inte Fantasi;) det blev på McDonalds! Dom har faktiskt riktigt god frukost. Kaffe, juice, pannkakor och toast<3
Jag testade deras egg mcmuffin, men jag gillade inte den riktigt. Utstansat stekt ägg smakade sådär. Men pannkakorna är ju lovely!



Saga var förtjust och tyckte att det var spännande att titta på allt folk och surpla juice!

Hem igen och byggde lite lego å duschade innan dt var dags för dagis.
Sen när jag kom till jobbet så var Elin å Elin i full gång med smörgåstårtor;)
Elin I fyllde år igår (grattis!!;) och grattis Elin betyder grattis Lelle..



Hennes mamma gör världens godaste kola tårta varje gång hon fyller år. Och fina Elin tog med en bit till mig!! Detta ska jag göra till tradition i min familj<3

Och vid 18 tiden fick jag mig ett gott skratt innan jag skulle stänga. Konstnären, Irene å Sally (stammisar) fann varann och satt och fikade vid samma bord, vilken syn;)

Väl hemma stack Alec på en löptur, jag fastnade i surfplattan, efter teletragg med mojjan, Och jag byggde upp en sådan irritation!
Alltså, hur kan media och vanligt folk få komma undan med mobbning på detta sätt! Jag menar såklart Björn Ranelid. Jag tycker inte att låten är bra, men och?! Om Dannys låt (elr någon annan för den delen ) hade varit kass, hade dt då varit OK att bit för bit dissa honom personligen. Utifrån utseende, kläder och hållning?!
Björn är ju bara människa och vad har han gjort?!
Det är en MELODIFESTIVAL, han har inte skrivit låten för dt första, varför "mobbar" ingen låtskrivaren?! Sara Li då, som sjunger, har nån dissat henne?! Hennes kropp, hår, tänder?! Nej.
Idag ringde någon in till Rix och vräkte ur sig massa åsikter om Ranelid och att han var en patetisk inoljad gubbe med blekt hår och blekta tänder som inte hade ngt i festivalen att göra. Jag blir så arg! Vad är vi vuxna för förebilder för barn nu?! Man ska inte döma efter utseende elr mobba varann i skolan, men när ni blivit vuxna så går dt bra?! Och vilka röstade vidare honom...?!
Nej, skäms!
Om han bojkottar festivalen på lördag så har han iaf min fulla förståelse.

Natti natti!

1 kommentar:

  1. Helt rätt! Vad är vi för förebilder för våra barn om vi får lov att dissa och mobba andra vuxna? Jag tycker väldigt synd om Björn Ranelid. Det är den hemskaste mobbing han utsatts för.Skulle aldrig nånsin vilja bli så utbuad som han blivit. Han är en av de bästa poeter i detta land. Han skriver helt underbart så man får gåshud. Han går kärlekens väg. Tyvärr finns det så många därute som borde rannsaka sig själva lite innan de spyr över andra. Heja Björn! Jag vill inte att han ska vinna melodifestivalen, tycker Loreen eller David Lindgren, men heja Björn för att han vågar vara sig själv!! :)
    Kram
    Carina

    SvaraRadera