torsdag 31 december 2009

Det positiva med att vara arbetslös... ;)


Jaha, först så vaknade jag utan uppdrag som ganska många dagar i rad nu.
Baby skulle till jobbet så först var det kaffe/heroes/frukost i sängen, sen lite pyssel här hemma =)
Men sen när han hade åkt så kände jag bara, jaha, vad gör jag nu!!
Som sagt ofrivillig ledighet är inte alltid kul=)
Så jag mezzade morsan och hon sa "ta bussen hit så går vi ut och går en runda"
Och precis det gjorde jag=)
På bussen så mezzade Emma och frågade om jag kunde jobba för henna kommande dag, perfekt tänkte jag!
Så jag anlände i degeberga och både mor och far var lediga (ovanligt!!=) Så vi hälsade på oss och gav oss ut i snabb takt och tog en 5km power walk! Runt hela degeberga och pratade om allt möjligt, vilka som bodde där, vad vi gjort i livet, vad man vill göra osv. Super mysigt!
Sen när vi kom hem så värmde vi oss lite i huset och drack kaffe =)

Och sen körde morsan mig till bussen och så åkte jag hem till stan igen, full av ny energi!
Hem till syrrans nya jätte fina lägenhet där det vankades kyckligfilé, god sallad och bärnesås ;)
Mmmmm, mys med god mat och film!
Mie kom in en runda och traggade oxå, hon hade precis gått husvandring, kul tycker jag. Att dom bor så många vänner i samma byggnad.


Sen gick jag hem tills Alec slutade, och sen fortsatte vi kvällen i soffan med kvällsmat och mys <3
Så att ja, det kan ju vara helt OK att vara arbetslös ibland. Det som spökar är ju mest oron att man inte ska klara av det. Ekonomiskt, plus att man känner sig helt obrukbar, jag menar, jag gillar att jobba, att bli bra på mitt jobb, prestera osv. Men om jag då inte har ett jobb, var ska man då lägga den energin?
Jag har ju planer och drömmar om vad jag vill bli i framtiden, men inte än... Jag vill först jobba, tjäna pengar, investera, känna att jag har något fast och tryggt. Som tur är har jag ju Alec, men jag vill ju inte alltid förlita mig på honom, även om han alltid ställer upp utan att blinka. Ibland är det skönt att komma hem ifrån jobbet och sjuka ner i soffan och känna sig nöjd med dagen. Ist för att vara rastlös på kvällen...Haha
Jag får väl börja springa mer nu ist när jag har fått en sån fin löparjacka i julklapp ;)
Jaja, idag så är det iaf nyårsafton och vi ska till Jonas&Lina och äta gott och spela spel, träffa hennes syskon och ha de trevlig!
Så...hoppas alla får en jätte bra kväll! Önskar alla all lycka i kommande år, så hoppas vi att nästa bli lika bra som detta, med massa roliga överraskningar..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar