tisdag 15 december 2009

Gnällig elr ej?

Jaha, idag har kanske inte varit världens mest givande dag. Efter baby har stuckit till jobbet drog jag till arbetsförmedlingen och skrev in mig som arbetslös. Och nu ska jag ju komma igång och söka fler jobb, gå på möte och sånt.. jag säger bara det, hoppas jag får ett jobb illa kvickt för det är inge kul att vara arbetslös.
Syrran var här och vi kollade på Americas Next Top Model finalen, käkade lite och kollade på bilderna ifrån vår forna semester. Ack ja, det känns som igår <3

Men iaf, sen har jag legat på soffan och känna mig helt orkeslös.. Så jag gick ner och sprang lite på löpbandet, sen när jag kom hem igen så tänkte jag att jag skulle gå ut en sväng i friskluften (trots att klockan var 22:30) och köpa en kopp kaffe på Mc. Jag hade nämligen en latte att hämta ut och jag var väldigt sugen. (Känns som man är sugen på allt nuförtiden efter en vecka utan snus... )

Iaf, när jag går fram till tjejen i kassan och säger "en latte tack" så svarar hon mig inte, utan hon pekar bak mot kaffe maskinen, där det står en annan tjej och pillar. Jag tittar frågande på kassörskan? Hon säger "Den är avstängd, vi stänger egentligen den klockan 22:00, men den var öppen lite längre idag" Jaha, nu blir jag lite irriterad, skulle jag förståt det själv? Det står inte någon information om det någonstans.. Jaha, då får det väl bli en milkshake ist då, jag är ju inte omöjlig.. Men så fort jag börjar titta åt den maskinen så säger hon (innan jag yppat ett ord)
"Milkshake maskinen är också sönder" Jaha!
Så frågar jag snällt och lite uppgivet "OK, vet du om dom har öppet på Burger King?"
Hon rycker på axlarna och säger inget. "Du vet inte, eller? frågar jag igen"
"Nej, jag kan ju inte rekommendera dig till våra konkurrenter" svarar hon..
"Okej, så du vet men du vill inte berätta" säger jag då (möjligtvis en aningens irriterad=)
"Nej jag brukar aldrig äta där jag jag vet ingenting" säger hon.
"Okej, men tack för ingenting säger jag tillbaka till henne" sen går jag.

Jag vill ändå tillägga till historien att hon var väldigt näsvis i sin ton, gav mig irriterade blickar, så det är inte på något sätt synd om denna tjej..
Jag gick iaf till BK köpte en milkshake, sen gick jag hem. Då funderade jag om det verkligen är MC's policy att stänga av kaffe maskinen kl 10, eller är det bara som tjejerna som jobbar där gör för att dom vill stänga och komma hem fortare? Kanske finns det någon högre chef man kan ringa och fråga, och berätta hur det går till i K-stad. Kanske borde någon berätta för tjejen i kassan att målet är alltid att ha en kund som lämnar din butik ska vara nöjd. Om hon inte kan erbjuda mig det jag vill ha, vad gör det då henne om jag köper det på BK ist! Jag HADE ju köpt det hos henne om hon hade kunnat erbjuda det...
Grr, haha så blir jag irriterad. Är jag nu lika gnällig som alla pensionärer som bara klagar för att dom har för mycket fritid, eller?

Nu kommer min kille hem, jippi! Imårn är de fantasi 6-15 som gäller, nice.
Sov gott!

3 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha. Du e för rolig. Jag gapskrattade rakt ut över din konversation med McD tjejen. Det är du som i en liten ask. Slagfärdig. Men du har helt rätt i dina funderingar. Du är inte gnällig utan serviceminded. En sådan som alla arbetsgivare VILL ha som anställd. ( fast dom inte har råd). Tusen kramar från mor.

    SvaraRadera
  2. Sådan mor, sådan dotter ;=))
    Ni är ju så kloka båda två !!
    Så duktig på att ge svar på tal alltid, (för de flesta kommer ju oftast på det i efterhand), men inte min Linnea inte..Skrattade oxå lite gott åt dig för jag kunde se dig framför mig inne på McD..
    Du skulle ju dock förhört dig om det förhöll sig att kaffe lr milkshakes inte serveras efter kl 22..Detta är ju faktist inte första gången detta händer på samma ställe för ngn av oss...
    Puss puss

    SvaraRadera
  3. Handlar inte på Macdonalds inne i stan, just för att personalen är sjukt otrevlig! Annat är det på Vilan. Det är som natt och dag :)

    SvaraRadera