torsdag 24 december 2009

Världens Bästa Film!



Dagen började med att min klocka inte hade ringt, så jag hade försovit mig! Elin skulle stå nere vid min port 09:15 och så skulle vi ta bussen 09:20.
Jag öppnade ögonen 09:07!! Så jag for upp, ut och ner till Elin, vi skyndade oss till RC.
Vi väntade och väntade, och ingen buss kom..hm..?
Jaja, Elin upptäckte ganska snart att hennes busstidtabell för gammal! Så vi hade missat bussen, och nästa gick inte förrän om en halvtimme!
Men vi kom ju till Degeberga iaf till slut. Och där vankades det julfrukost med 50 % mostrar och syskon och far, jätte gott och super kul att ses <3
Sedan tog jag och Elin mors bil och körde bort till Carro för att gratulera och leverara hennes födelsedags present och julkappar till barnen <3
Mysigt att träffa min gullunge, jag blir alltid så glad av att se honom. Han satt i mitt knä och sa "Jag har saknat dig Lelle och längtat efter att du skulle komma hit" Jag smälter! <3
Shitchat med Carro och hemma bakade muffins så var e-m räddad <3 Tack för det fina Caroline!

Sen kom jag hem till slut och så var det dags för killarna att få sin julklapp av mig! Biobiljetterna till kvällens bio! VAR ÄR DOM!!
Jag hade alltså slarvat bort dom! Jag sprang bort till Kosmorama och tjejen som jobbade när jag köpte dom var där och sa att det var OK, vi skulle bara komma så var det lugnt, pju...
Väl hemma gick jag ner i tvättrummet där första maskinerna var klara, när jag skulle sätta i nyckeln jag hade så fungerade det inte.. Ånej...
Jag brukar sätta på torkrummet, dra igen dörren så att den låses, lägga den nyckeln i tvättrummet och sen stänga dörren och ta med mig tvättrumsnyckeln (hänger du med?).. Jag insåg sakta att jag tagit fel nyckel och att nyckeln till tvättrummet låg just...i tvättrummet...Så den var inlåst!!
Upp med ågren och fick ringa grupplarm, efter en timme hade någon kommit hit och fixat det..pinsamt. "Hej jag heter Linnea, jag har låst inne nyckeln i tvättrummet..." Svar: "Kan du inte fråga nån granne om du får låna nyckel?" Jag: "Nej, det finns bara denna enda..." Svar: "Okej, suck, jag ska se vad jag kan göra.."

Som tur var så löste det sig (nu måste jag bara gå upp kl 08:00 imårn för att hämta den eftersom den blev "försenad" )
Och sen gick vi till bion.. Och jisses!
Vi kollade på Avatar, James Camerons nya, och herregud vilken film! Den rankar genast in sig som bästa topp 3 filmen jag någonsin sett!
Nya idéer, teknologin, storyn och skådespelet, ALLT! Jag fullkomligt älskade den och glömde genast bort allt om tvätt och annat trist.
Jag ville aldrig att den skulle ta slut! Jag hade gråten i halsen på flera ställen där det inte ens var sorgligt, det var liksom bara så stort och mäktigt..
Jag längtar tills jag ska se den igen, och jag rekommenderar den verkligen av hela mitt hjärta!

Men nu måste jag gå och lägga mig så att man inte somnar innan tomten kommer!
God Jul Alla!!
Hoppas ni får en riktigt fin julafton <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar