onsdag 1 juni 2011

Magsjuka å Ullared

Efter vår lediga lördag så kände jag mig lite konstig på kvällen. Vi var först hos Elin och hälsade på, jag och Saga, men sen när vi kom hem på kvällen så mådde jag illa. Jodå, magsjuk och feber hela natten, kul...not. Men när jag vaknade på Söndag morgon så gick jag ner i köket, och när jag kom upp till sovrummet igen så satt baby och Saga i sängen, Saga höll i en liten paket, och bredvid sängen stod det blommor<3 Mina gulle hjärtan! Min första morsdag!





Jag fick en glasprydnad, med en ängel och en vacker text<3 Tänk att det är min bebbi, jag är mamma till världens finaste, sötaste och bästaste lilla bebbi!

Men jag spenderade mesta tiden sovandes på soffan, kroppen var mör och magen var tom. Men, ibland är man sjuk, vare sig man vill elr inte.
Måndagen så tyckte jag mig känna mig bättre och cyklade till jobbet kl 06. Men jag var lite för snabb på det och fick cykla hem igen 08. Det kändes konstigt, kändes som när man var liten och var hemma ifrån skolan mitt i veckan.
Mycket märkligt känsla!
Tisdagen var barnvakt redan bokat, en annan tjej inringd, för jag och baby hade planerat Ullared!
Mor och Far kom hit och passade lillan<3 Vi var framme vid 11 tiden och körde hem vid 17 tiden, så ja, en riktig heldag! Det var jätte mysigt att få vara lite på "tu man hand" igen, det är vi ju inte så ofta, typ aldrig? Klart man saknar lillspättan, men ibland behöver man få vara flickvän/pojkvän oxå bara!

Vi hade inga planer på ngt spec att köpa, vilket såklart slutade med att vi kom hem med en massa saker;) Men det är ju lite grejjen med Ullared, man hittar fynd överallt! Jag såg både nissarna ifrån serien ullared, först tänkte jag gå fram och fråga om ett kort till bloggen, men sen när jag tänkte efter. Dom är ju bara vanliga arbetare, som står och plockar upp varor, precis som alla andra där, varför skulle jag ta kort på dom? Haha, men det känns alltid lite märkligt att se nån på riktigt som varit med i tv, varför är det så?

Baby bjöd på käk, och jag måste säga att deras restaurang var vääääääldigt lik IKEAS restaurang.. ;)
Shoppa är kul!


Betala är mindre kul... Haha;)

Hela långa vägen hem, och sen var det kul att packa upp! Det är alltid så roligt att se vad man köpte egentligen;) Jag fick hoppa i säng ganska tidigt, för klockan ringde 04:10 idag. Tillbaka till jobbet! Och det har känts som att det varit Måndag hela dagen igen eftersom jag inte kommit tillbaka ordentligt efter helgen. Mie fick uppdatera dagarna jag missat, haha, jag blir ju van att träffa henne och Elin varje dag nu, så nu känns det konstigt när jag inte gör det!

Idag har jag chillat i solen och bränt mig... !







Underbara sol, jag älskar sommar! Och nu är det redan torsdag imårn? Hur flyger tiden iväg så fort?
Imårn är det röd dag, jobb 9-18, sen springer jag nog hem, hoppas på bra väder;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar