tisdag 28 juni 2011

Storslagna planer!

Idag så jobbade jag 4:45 till 13, och sen när jag kom hem så var det Alecs tur att jobba, just det, vi hade en sån dag! Och jag gick hela dagen på jobbet och planerade vad jag och Saga skulle hitta på på vår mamma/dotter dag! När jag kom hem så slog jag för hårt med dörren i min iver att sätta igång, och hon som sov på ovanvåningen vakande. Så powernappen blev avbruten, ooops!
Baby fick en kyss i hallen innan han stack<3

 Jag och Saga började med att åka in till stan, det var dags för mig att gå till ögondoktorn. Saga var så duktig! Till en början, men efter ett tag när hon kom på att hon var trött så ville hon inte sitta i vagnen, nej då, mammas knä! Och det var ju inte det lättaste när jag skulle kolla genom maskinen och gissa bokstäver, haha, men det fick gå! Och att strosa på stan var inget som Saga tyckte var kul alls.
Vi gick till Fantasi och åt en glass, hon blev genast gladare av att showa lite för Elin, Mie och Hudda (F-arbetaren;)

Sen körde vi hem och hon fick nana lite, jag slumrade i solstolen ute i trädgården, skönt;)
BG skickade sms att det skulle grillad på kapellgatan kl 19, så jag bestämde mig för att vi skulle köra dit och hejja! Inom Maxi och handlade, bort till tjejerna och snackade lite skit. BG försökte övertala mig att vara med på bachfotbollen i helgen, tur att jag jobbar säger jag... ;)

Inom Alecs jobb för att få en gonatt puss, och sen hem!
Sen lekte och myste jag med vår duktiga lilla tjej. Hon går ett par steg nu innan hon sätter sig ner, och så ser hon så nöjd ut och klappar händerna åt sig själv<3
Hon somnad i min fam efter bus, och så gick jag runt i lägenheten och plockade lite i tysthet och lugn, bryggde en kopp kaffe, och nu sitter jag med datorn i knäet.
Baby kommer snart hem<3

2 kommentarer:

  1. all kärlek till er Lelle <3 / linda

    SvaraRadera
  2. Åhh jaha, de första stegen är avklarade nu. <3

    SvaraRadera