lördag 25 juni 2011

Paris

Ja, Paris in my heart<3 Vilken underbar resa! Tidigt flög vi iväg, snabbt var vi framme, och att hitta hotellet var ju inte det lättaste... Frankrike är verkligen en ologiskt land! Gator kort och tvärs, ohjälpsamma människor är landet fyllt med ovapå det.
Men jag och baby misströstade inte! Vi var halv toppade både två och på G för äventyr i stor staden!
Jag kan ju inte beskriv allt, men även om oturen förföljde oss i princip hela tiden (haha) så hade vi så himla kul! Tåg som var inställda, ställen som var stängda, köer som var långa...Ja listan är lång!
 Men det viktigaste av allt var att vi skulle få vara ensamma tillsammans, och tre dagar bara vi två var underbart! Vi saknade ju vår lilla tös fruktansvärt mycket, men det var vi inställda på, så det fick gå.
Jag tror att det är viktigt att man får vara lite ensamma ibland, bort ifrån vardagens måsten, och ansvar och jobb, för att få njuta av varann och bli förälskade på nytt och bara ägna sig åt varann<3
Vi sov nästan inget natten innan vi skulle flyga, sen upp 04:30, framme vid hotellet typ 12, ut på stan och besökte sevärdigheter direkt! Vi var tillbaka på hotellet 19:00 och skulle ta en powernap innan vi skulle ut och äta. Haha, det slutade med att vi vaknade, det var mörkt ute, jag tittade på klockan som löd 01:30. Haha, vi sov vidare till 06 på morgonen. Tänk, 10 timmar i streck, jodå, visst satt sömnen gott!

Vi hann nog se allt som är värt att se i Paris! Underbar stad egentligen, tänk att ha så många fina monument, undrar om man  vänjer sig? Vänjer sig att bo mitt i allt detta vackra! Även om jag kanske inte är såååå kultur intresserad så kan man inte hjälpa att bli hänförd av allt detta! Tänk att stå, bara några meter ifrån Napoleons grav, det känns mäktigt.
Notre Dame

The Louvre!!

Var är hon, i got to see her!!

Floden Seine, här hängde par ifrån hela världen hängelås för att låsa fast sin kärlek, detta är vårt<3

Vad liten hon är ? Men skit, pansarglas å grejjer!

Tur dom inte snodde cykeln, pju!

Coolt att se i verkligheten!!

Been there, done that! =)

Här var vi med ;)

Även om det var svårt att göra sig förstådd så verkar cheesecake betyda samma i alla länder, mums!

Place du Tertre torget vid Sacre Coeur, som hämtat ut en film!

Kommer man för tidigt till flygplatsen så får man roa sig själv;)

Och vi var 3 timmar för tidiga, haha;)

Okej, det ballade väl kanske ur... ;)

När vi väl kom till Kastrup så var väskorna 7 min försenade... Vilke ledde till att vi missade tåget, fick ta nästa, det tåget gick sönder, fick åka i 70 km/h till Hässleholm, byta tåg, vidare till K-stad, och vi var hemma 23:30 ist för 21:30, vilket är dyrbara timmar när man saknar sin bebbi!!
Hon sov iaf gott i sin säng när vi kom hem ;( fast ;)

Nästa morgon så vaknade hon kl 8, och då var vi keliga! det var så mysigt att få hålla om henne, gosa, prata å leka å mata<3 Vår fina lilla tjej som vi saknat så mycket!! Nästa gång så följer hon med;)

Tack baby för en jätte mysig resa! Det var en underbar present! Nu väntar vi väl inte tills nästa gång nån fyller år... ;)