fredag 3 juni 2011

Tid för att leva

Igår när jag kom hem efter att ha stängt på jobbet så tog jag en löptur, satsade på 5 km och gjorde personbästa. Det var så härligt väder, perfekt för att springa. Jag kände det nästan som att jag hade kunnat såringa hur länge som helst, det är skönt när man kan koppla av och inte tänka på den stunden när man äntligen är framme och får pusta ut och känna adrenalinet pumpa ut i kroppen.
När man kan njuta av stunden, det är då det är som bäst.
Idag jobbade jag 4:45-13, en rolig morgon med ballaste Mie, vi har kul ihop när vi jobbar, det är viktigt. En perfekt balans mellan arbete och kompis skap, det är få förunnat att trivas på sin arbetsplats som jag gör, och det är jag tacksam för.
 Jag saknar att vara mamma ledig ändå. Att vara med Saga intensivt, att ta hand om och lära, leka och trösta. Jag vet att jag inte missar henne, men ändå så är det med både sorg och glädje som jag lyssnar på alla upptåg som hon och Alec hittat på under dagarna. Gunga i Tivoliparken, mysa ute i trädgården, ut och promenera och handla. Saker som hon gör som för mig är nya, men som hon redan gjort ett par gånger om.
 Jag saknar alla små mysiga stunder som bara jag och Alec brukade ha tillsammans på kvällar och morgnar, kaffe i sängen, film på kvällen. Men ska man upp i ottan så måste ju sömnen klämmas in nånstans. Jag anser att jag måste göra det bästa av tiden då jag är ledig, och ibland stressar jag upp mig över att jag inte tar till vara på den till 100%.
Njut av livet så du inte missar det. Skämt å sido;)
Och tid för sig själv då, behöver man det? Självklart, men så egenkär är jag inte, och jag saknar mina hjärtan ganska snabbt om jag tar mig för ngt, men en 30 min vid datorn och blogga lite, sen så har jag fyllt min egentidskvot.
Jag undrar om dom tänkte såhär på stenåldern? Förmodligen inte, då var dom nog mer primitiva, eller?

Jaja, idag har varit härlig iaf, vi var i Kiaby och killarna och Alec badade;) Saga fick känna på vattnet för första gången, hon plaskade och njöt<3
Alec startade grillen när vi kom hem, sen gottade vi oss med marinerat kött, kroketter och sås. Och satt och traggade om massa trams, precis sånt som jag gillar. Att bara umgås.

Jag promenerar fram och tillbaka till tvättstugan, för det är tvätt tid idag, det är skönt. Nu ska jag dit sista gången, och sen ska jag sätta mig hos de andra, dricka lite kaffe, och kolla på fotbollen, som jag kanske inte bryr mig så mycket om, med det är mysigt att sitta tillsammans.

Imårn ringer kl 05:15

Njut av solen<3

1 kommentar: