torsdag 26 april 2012

Idag

Idag har jag ätit frukost hemma med min lilla tjej<3 sen kollade vi nyhetsmorgon och byggde lego;)

Sen åkte jag å handlade, jag köpte en ny gjutjärns gryta! Jag tänkte laga Alecs älsklingsrätt; kalops!! Och då vart de på tiden å införskriva en sån gryta!

Hem för att upptäcka att jag glömt löken, på cyllen, till Hammar livs, tillbaka och igång igen! Ibland är dt bra med mini livs affärer!

Jag städade när jag ändå var igång med husgöra, det är kul när man tar i och gör dt ordentligt! Självklart gjorde X5-moppen sitt, så ni som fortf tvivlar (Mathilda !!) Dont! Jag älskar den<3

Elin kom hit och lekte med Saga som var i sitt esse och rastade moster järnet! Alec var ute och sprang, jag skulle bara röra lite i grytan som puttrade. Och pang! Det nya glas locket for ur min hand, kras i tusen skärvor, på mitt nystädade golv. Suck!

Varför gör man knoppen oxå i gjutjärn?! Den blev ju asvarm! Så, om nån har ett lock till övers så hojta till!!;) Maten blev iaf lyckad! Nån som har några egna spec tips på hur ni får till en bra kalops!?

Nu ska jag hoppa i säng, imon är det fre!! Då är dt jag och Elin I på fantasi som gäller! Kick off inför helgen så att säga;)
Just nu känns det som lilla fröken bäbis sparkar mig i revbenen, måste nog ställa mig upp, haha<3 kvälls tjej, precis som sin syster!

Natti!


Lelle

1 kommentar:

  1. Åhh, hur gick det med din hand? brände du dig mycket? Kan du inte få ett nytt lock? Det ska väl inte gå i sönder för att man tappar det.. Grytlock måste väl hålla bättre än så och så är det alldeles nyinköpt även om det är av glas. Åk till affären och kolla, tycker jag! Kraam

    SvaraRadera