fredag 27 april 2012

Stirr å tankar

Omg vilken dag jag och Elin I haft idag! Lönefredag är inte att leka med på jobbet! Vi hade fullt upp i alla hörn å håll ifrån att vi öppnade tills Elin å Lova till slut stängde! Klockan 12 hann vi äta lite frukost, behöver jag säga att vi öppnar kl 6!
Men vi fixade dt, om än ngt snurriga å tankspridda när klockan började bli lunch. Men det är kul med såna dagar ibland! Fort gick dt iaf tills dt var dags att sluta!
Det var skönt att cykla hem, jag cyklade utan jacka och det var inte alls kallt, frisk vind i ansiktet.
Väl hemma så crashade jag i soffan, Alec å Saga kom en kvart efter. Mina fina<3
Min fina sambo förstod genast att jag var helt slut, så han och Saga gick ut och lekte mesans jag fick vila. Och när jag vaknade så var klockan 18! Tack baby<3

Sen kom killarna och familjen var samlad. Fredagen är här, skönt. Efter att ha somnat Saga i vår säng till Let's Dance så gick jag ner. Killarna här nere kollade på brittisk/fängelse/gangster film, haha, jag gick upp igen;)
Tappade upp ett bad, tände ljus, satte på lite Marie Fredriksson och bara njöt, av att det är helg, av att vara ledig, av att vi är hemma tillsammans, av musiken.

Hon har bra texter i sina låtar, Marie. Jag är en sån som kan tycka att en bra text gör hela låten.
Sparvöga är så jäkla bra, både melodi å text!
"tiden den går, livet är så kort, allt för kort, för att gömmas bort"

Ibland fastnar nog många människor i ett nytt tänk. Med alla nya web fenomen som gör att alla delar varandras liv till höger och vänster. Folk lever mer och mer sina liv för andra människors skull. För att det ska se bra ut, verka bra. Inte alla såklart, men tillräckligt många för att kunna se det som ett problem. Människor glömmer ibland bort att leva för sin egen skull. Ta egoistiska beslut för att göra dig själv lycklig. Det är du som ska leva ditt liv, så varför välja vägar som inte är dina? Jag tror att om alla hade tänkt mer på sig själv, tagit bättre hand om sig själva, så hade alla mått bättre. Inte göra saker som man inte vill för att vara snäll, visst man kan kompromissa, men man måste ändå hålla på vissa gränser. Det är väl annorlunda när dt handlar om dina barn, men det är inte samma sak, jag blir lycklig på ett sätt som inte går att beskriva när Saga är lycklig. Den dagen hon föddes så slutade jag spela huvudrollen i mitt eget liv, det är bara ngt som händer inom dig. Men hon är också lycklig när jag är lycklig, därför måste jag ta hand om mig själv, precis som alla andra. Göra saker som jag tycker om, som gör mig glad, som jag drömmer om.


Så vad jag vill komma fram till i detta halv svammel är; gör dig själv lycklig i första hand, annars kan du inte skänka någon annan glädje, bry dig inte så mycket om vad andra tycker om dig, det är inte dom som ska leva ditt liv, skäm bort dom du älskar, om och när du vill, för visst är det väl mycket bättre att vara fylld av kärlek och lycka inombords, än utåt sett?!

Ta hand om varann, och dig själv<3




Lelle

2 kommentarer:

  1. Detta inlägg ska jag spara, för att kunna plocka fram dagar det behövs. Tack. Min kloka vän <3

    Elin I

    SvaraRadera
  2. Såå, min fina Lelle har delat med sig av allt vackert som finns inom henne. Jag är stolt över att vara din Mor.

    SvaraRadera