torsdag 2 maj 2013

Eld å rus!

Valborg firades hos Maria och Johan som bor ca 2 minuter ifrån oss☀ Dom bjöd på gott grillat och goda tillbehör!
Våra barn är ju jämngamla och lekte för fulla muggar!
Sånt gillar jag, när barnens kompisar har trevliga föräldrar att hänga med! Vi gick alla tillsammans till Hammarhus sen och tittade på bålet som tändes där. Barnen sprang omkring och lekte och det kändes precis som en sån Valborg jag önskat mig❤ Framtida tradition kanske? ;)

1 Maj så jobbade jag med Lova å Iver! Lyx, 3 heltidare tillsammans på morgonen, vi vart sjukt effektiva!
Alec kom och överaskade mig med att hämta mig med flickorna❤ it's the little things;)
Sen körde jag och tjejerna ut till Kyllingaröd och plockade upp morfar. Vi skulle fika på blåherremölla! Tänk att vi har haft Cafe där! Känns som evigheter sen!
Solen visade sin bästa sida, våfflorna och kakorna var underbart goda, flickorna var glada☀
Sen gick vi runt och tittade på bäcken. En bäck kan vara väldigt spännande när man är 2 år.
Vi körde bort till min pappas jobb för att titta på kycklingarna. 10 000 små gula kycklingar. Flickorna var förbluffade, så kul att se! Lite rädda men också nyfikna!

När vi kom hem så bjöd Alec på galet gott grillat! Och så satt vi ute och åt. Mer sånt!

Idag har jag åkt till Malmö med Mie, Emma å syrran. Vi sprang vårruset tillsammans. Vilken upplevelse!
7000 tjejer som kämpade! MEN: Om man planerat att gå hela loppet, har barnvagn med sig, VARFÖR, väljer man att ställa sig i "springa fort" gruppen??
Vi som valde "springa" gruppen, för det var det vi tänkt oss att göra. Då blir man lagom irriterad när man får trängas, hoppa, sicksacka sig emellan folk som går. På rad. På en smal grusväg.

Men men! Jag och Emma följde varann hela loppet tillsammans, och det var en härlig känsla att hitta en rymt där man hjälps åt att dra varandra och ge varann energi! Hela den grejen gjorde att jag orkade så mycket mer!
Jag är helt klart nöjd med vår insats i vårruset och en god kopp kaffe på Donken hem. Tack för idag bästa tjejer❤

Här kommer ett bildregn!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar